خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

مسئولان باید پیش بینی کمبود آب و برق در فصل گرما را می کردند

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بروز مشکلاتی در تامین برق و آب مورد نیاز مردم گفت: مسئولان باید پیش بینی کمبود آب و برق در فصل گرما را می کردند.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۹۸
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزرای بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به بروز مشکلات قطع آب و برق در استان کرمانشاه و کشور اظهار کرد: در موضوع قطعی آب و برق ۲ نکته مهم وجود دارد یکی بحث کمبود تولید برق و منابع آبی و موضوع دیگر صرفه جویی در مصرف توسط مردم است.

وی افزود: مسئولین مربوطه در صنعت برق و آب باید در گذشته با ابزار علم که می‌توان شرایط آینده را پیش بینی کرد و با توجه به رشد جمعیت، مسکن و مصرف پیش بینی نیاز کشور را می‌کردند و اکنون که فصل تابستان و گرما فرا رسیده دیگر کاری نمی‌توان انجام داد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به موضوع صرفه‌جویی در مصرف توسط مردم تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف و دوری از اسراف در دین اسلام آمده است و اکنون که در استان کرمانشاه و کشور کمبودهایی وجود دارد صرفه جویی توسط مردم احساس می‌شود.

علما با اشاره به فرا رسیدن روز عفاف و حجاب بیان کرد: رضاخان پس از سفر به ترکیه دستور کشف حجاب و ممنوعیت برگزاری جلسات روضه را صادر کرد و مردم در قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد در دفاع از حجاب در مقابل رضاخان ایستادند زیرا ارزش‌های دینی از هر چیزی مهم‌تر است.

وی ادامه داد: همچنین اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است که روز ازدواج نامگذاری شده و ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و همگان از جمله خود دختران و پسران باید رسم‌های اشتباه را کنار گذاشته که یکی از آنها انتخاب مهریه‌های سنگین است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: باید سبک زندگی و ملاک‌های اسلامی در موضوع ازدواج مورد توجه قرار گیرد و باید ازدواج‌های ساده جایگزین تجملات و رسم‌های اشتباه شود زیرا کشور به ازدواج و تشکیل خانواده نیازمند است.

علما با اشاره به ۲۰ تیر ماه سالروز شهادت امام جواد (ع) افزود: آخرین روز ماه ذی القعده سالروز شهادت امام جواد (ع) است که به دست همسرشان به شهادت رسیدند و بعد از حضرت زهرا (س) بین ائمه (ع) کوتاه‌ترین عمر را دارند.

وی خاطر نشان کرد: امام جواد (ع) در هشت سالگی به امامت رسیدند و امامت ایشان تنها ۱۷ سال طول کشید و ایشان در نصیحتی یکی شیعیان را به صبر و استقامت، قناعت و میانه روی در زندگی، دوری از شهوات و آروزهای دست نیافتنی دعوت کردند زیرا انسان بی نهایت طلب بوده و پایانی برای آرزوها انسان وجود ندارد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به خنثی شدن کودتای نوژه همدان تصریح کرد: امروز سالروز خنثی شدن کودتای آمریکایی پایگاه هوایی نوژه همدان است و امام خمینی (ره) همواره به نیروی ایمان تکیه داشتند و خداوند متعال وی را در این راه یاری می‌کردند.

ارسال نظرات