خبرهای داغ:
هیئت های مذهبی دژ مستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی؛

بزرگداشت عید ولایت، سرفصل فعالیت هیئت انصارالصلاه قزوین

هادی پور مسوول هیئت انصارالصلاه گفت: دو برنامه ویژه، سرفصل تمام برنامه های این هيئت است که شامل بزرگداشت عید سعید غدیر و جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان است.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۸۵
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، تهاجم فرهنگی روز به روز ابعاد تازه تری پیدا می کند. دشمن هر روز با استفاده از انواع دستاوردهای نوین
مانند ماهواره، اینترنت، ایمان جوانان و
نوجوانان را که از مهمترین سرمایه های جامعه اسلامی ما می باشند مورد هدف قرار داده است و متأسفانه دراین کار موفقیت های بسیاری هم داشته است.

بی شک هیئات مذهبی هفتگی با محوریت مساجد بهترین سنگر و مستحکمترین دژ در مقابل تهاجم فرهنگی می باشند. هیئات مذهبی با مأموریت های خاصی که در راستای حفظ بنیان ها و ارزش های اسلامی برای خود تعریف کرده اند، با اجرای برنامه های مختلف مذهبی توانستند بخش بزرگی از اجرای مراسمات فرهنگی و مذهبی را به خوبی ایفا نمایند و می توان گفت این هیئت ها پای کار همیشگی و ثابت جامعه در اشاعه فرهنگ دینی بوده اند.

یکی از این هیئت ها، هيئت انصارالصلاه امامزاده اسماعیل(ع) قزوین است که با اجرای برنامه های مختلف در ایام سال، در اجرای مأموریت های تعریف شده خود بسیار موفق عمل کرده است.

در همین راستا محمود هادی پور مسئول هیئت انصار الصلاه قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین بیان کرد: مجموعه هیئت انصارالصلاه، یک هیئت مردمی است که از سال ۷۲ در امامزاده اسماعیل تأسیس شده که البته اوایل، این هیئت بصورت خانگی تشکیل شد و در حال حاضر در امامزاده اسماعیل(ع) فعالیت می کند.

وی گفت: این مجموعه از ابتدای تأسیس، با هدف گرامیداشت شعائر اسلامی برنامه های مختلفی همچون برگزاری هفتگی دعای کمیل و ویژه برنامه های اعیاد مذهبی و شهادت ائمه(ع) را اجرا کرده است.

هادی پور اظهار کرد: دو برنامه ویژه، سرفصل تمام برنامه های این هيئت است که شامل بزرگداشت عید سعید غدیر و جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان است.

مسئول هیئت انصارالصلاه در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت از سوی هیئت انصار الصلاه عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت های موجود جهت پیشگیری از این بیماری، امسال جشن بزرگ عید سعید غدیر در خیابان شهدا و در فضای باز برگزار می شود. بزرگداشت ایام مهم سال در بحث اعیاد مذهبی و شهادت ائمه(ع) از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است اما سلامت مردم در همه حال خط قرمز ماست‌.

وی افزود: لذا مرکزیت برنامه های امسال این هیئت در مسجد جامع واقع شده و دارای غرفه های مختلف در حوزه حجاب و عفاف، مشاوره، محصولات فرهنگی و بازی و سرگرمی کودکان می باشد. همچنین در تولید محتوای برنامه ها تلاش ما ایجاد فضای شاد و محتوای عامه پسند است که اجرای گروه های سرود، تئاتر، ورزش باستانی و مولودی خوانی بخشی از این برنامه هاست.

هادی پور اضافه کرد: جشن عید سعید غدیر طی سه روز متوالی از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ از روز سه شنبه ۵ مردادماه آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

مسئول هیئت انصارالصلاه در ادامه با اشاره به فعالیت هیئت انصارالصلاه در ایام کرونا تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا و همزمان با منویات مقام معظم رهبری در بحث کمک مومنانه، اعضای هیئت در حوزه های مختلف رزمایش کمک مومنانه، رسیدگی به خانواده بیماران کرونایی و تامین کپسول اکسیژن و شناسایی و معرفی بیماران کرونایی، در قالب گروه جهادی و یک تیم ده نفره فعالیت کردند.

هادی پور در ادامه یادآور شد: همچنین در اوایل شیوع بیماری کرونا، گروه جهادی انصارالصلاه با ظرفیت مردمی اقدام به تولید و توزیع رایگان شیلد برای کادر درمان نمود که در این راستا در طول پنجاه روز ۴۰ نفر از اعضای تیم توانستند ۵ هزار شیلد تهیه و توزیع شد.

وی بیان کرد: این هیئت در بحث رزمایش کمک مومنانه نیز هم به صورت ثابت ماهیانه و هم به صورت غیرثابت کمک های زیادی به جامعه هدفی که در محله شناسایی شده داشته و این اقدام همچنان ادامه دارد.

به گزارش بسیج قزوین، بی شک مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت های مذهبی، در کارزار جنگ نرم که امروز دامنگیر جامعه ماست، اگر تقویت شوند می توانند نقش مهمی در احیای فرهنگ زیبای ایرانی اسلامی و گرایش جامعه به سوی جامعه ای سلامت محور و پویا داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها