خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

غدیر، مقدمه و مسیر مهدویت است/ولایت امیرالمومنین،مهمترین پیام غدیر

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: ثمره اسلام در مهدویت شکل می گیرد. غدیر، مقدمه، مسیر و نردبان مهدویت است. لذا باید زیبایی ها و فرهنگ غدیر را ترویج دهیم.
کد خبر: ۹۳۶۰۹۱۷
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

حجت الاسلام حسن شجاعی مهر مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با تبرک ایام ولایت و امامت، با اشاره به جریان غدیر بیان کرد: برای بیان جایگاه و اهمیت غدیر ابتدا باید فضاسازی مناسب از حیث زمانی و مکانی در حوزه یک حادثه بسیار مهم در کل تاریخ مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: گاهی وقتی به موضوع غدیر بعنوان یک بخش کوچکی از حوزه ادبیاتی نظر می کنیم و جامعیت نظر در حوزه غدیر را نداریم، نسبت به پیام ها و عبرت های غدیر نمی توانیم دیدگاه و بیان اثرگذار داشته باشیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با اشاره به واقعیت و اهمیت واقعه غدیر اظهار کرد: «واقعه غدیر»، واقعه ای است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده و در تفاسیر مختلف شیعی و سنی نیز مسلمانان بر وجود آیاتی در قرآن که در خصوص حادثه ای بزرگ در تاریخ خبر داده، اعتراف کرده اند که از دیدگاه شیعیان بعنوان بزرگترین عید تاریخ و از دیدگاه سایر فرقه ها و اهل سنت نیز بعنوان حادثه ای بزرگ یاد شده است.

حجت الاسلام شجاعی مهر با اشاره به زمان رخداد حادثه غدیرخم و ظهور اسلام در جامعهٔ با ابتذال فرهنگی عرب، عنوان کرد: پیامبر مهربانی ها ۲۳ سال پس از بعثت زندگی کردند که در طول این مدت ۱۳ سال در مکه در مهاجرت بودند و ۱۰ سال در مدینه زندگی کردند که در طول این مدت اتفاقاتی رخ داد و دین اسلام بعنوان عامل وحدت و اتحاد مسلمانان ظهور کرد که وحدت بعنوان یکی از عوامل اعتقادی محکم در جامعه است و جامعه متشتت عرب با معرفی دین اسلام از سوی پیامبر(ص) به وحدت و انسجام رسید.

وی افزود: تفاوت اسلام با دیگر ادیان این است که سایر ادیان در حوزه قومیتی هستند اما دین اسلام، دین جامع و جهانی است. پیامبر پس از بعثت، بلافاصله به امپراطوری های شرق و غرب عالم نامه فرستاد لذا دینی که توسط پیامبر(ص) به جامعه معرفی شد، چندین سال بعد به دین جهانی تبدیل شد و دامنه شمولیت دین اسلام به سرتاسر جهان گسترش یافت.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه با اشاره به دو ویژگی خاص واقعه غدیر تصریح کرد: واقعه غدیر دو ویژگی خاص داشت که اولا در جریان حج و ثانیا در آخرین حج پیامبر(ص) اتفاق افتاد و این دو ویژگی خاص موجب اهمیت جریان غدیر شد. پیامبر(ص) ماه ها پیش از انجام فریضه حج، موضوع حجه الوداع را برای امت خود بازگو می کند و این موضوع موجب افزایش حجم کنندگان از سراسر جهان اسلام می شود.

حجت الاسلام شجاعی مهر با اشاره به اینکه خداوند در روز غدیر در مقام خطاب و توبیخ از پیامبر می خواهد که امامت علی را بیان کند، خاطرنشان کرد:
پیامبر در حوادث مختلف امیرالمومنین را به مردم معرفی کرده اما این باور هنوز برای مردم ایجاد نشده بود لذا در واقعه غدیر، آیه نازل می شود با خطاب و توبیخ که ای پیامبر نترس و رسالات را کامل کن چرا که اگر بیان نکنی امامت علی را رسالت فایده ای ندارد. اسلام زمانی می تواند جاودانه بماند که دین ادامه داشته باشد و بقای دین در ورای امامت است.

وی افزود: خط امامت ادامه خط پیامبر و نبوت است و این دو مکمل یکدیگرند و خط نبوت در سایه وصایت و امامت باید ادامه یابد. در واقعه غدیر، پیامبر از تمام کسانی که جلوتر از کاروان هستند و از کسانی که عقب مانده اند می خواهد که خود را به کاروان برسانند و سه روز در آن منطقه اتراق می کنند. در مقابل چشمان ۱۲۰ هزار حج کننده، دست علی را می گیرد و اتمام حجت می کند که هرکه من مولا و وصی او هستم، بعد از من علی، ولی و وصی اوست.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه یادآور شد: واقعه تاریخی غدیر اتفاق افتاد و قرائن موجود، شاهدی بر اهمیت موضوع غدیر است. ولایتی ک در غدیر مطرح شد به معنای وصایت و جانشینی و امامت بعد از پیغمبر است که در روز غدیر بر امام علی(ع) منتقل شد و پیامبر همان جا از همه و حتی از زنان بیعت گرفتند.

حجت الاسلام شجاعی بیان کرد: امامت، رکن رکین اسلام است و مهر قبولی ارکان اسلام، امامت است و مهمترین پیام غدیر، ولایت امیرالمومنین است. نکته مهم این است که به آداب روز غدیر مقید باشیم که شامل اعمال مختلفی همچون ادعیه و اطعام علوی است. زنده نگه داشتن غدیر امری مهم است. متاسفانه غدیر مهجور مانده، همچنان که به گفته برخی بزرگان دین، اگر غدیر را زنده نگه می داشتیم، عاشورا اتفاق نمی افتاد.

وی ادامه داد: شیعه باید زیبایی ها و شادی های خود را در غدیر به نسل جوان منتقل نماید و به ظهور رساند. باید دید در کشوری که به نام امیرالمومنین زندگی می کنیم در حوزه غدیر چه کرده ایم. شیعه هر چه دارد از علی(ع) دارد. باید در تمام حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره فرهنگ امیرالمومنین و غدیر محور برنامه های ما باشد.

مسوول نمایندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به رابطه غدیر و مهدویت بیان کرد: ما شیعیان بر این باوریم که ثمره اسلام در مهدویت شکل می گیرد. بسیاری از احکام اسلام از همان زمان پیامبر تا کنون اجرا نشده و این احکام در حکومت مهدویت اجرا می شود غدیر، مقدمه، مسیر و نردبان مهدویت است. لذا باید زیبایی ها و فرهنگ غدیر را ترویج دهیم. چرا که بعضی از پلشتی ها و بی غیرتی ها در حوزه فرهنگ، تورم و گرانی ها در حوزه اقتصاد و بسیاری مشکلات دیگر که مردم را دچار مشکلات بسیار کرده ثمره دور شدن از غدیر است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها