پیام بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان در خصوص مشکلات کم آبی خوزستان

سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان در خصوص مشکلات کم آبی خوزستان پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۴۲
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص مشکلات کم آبی در خوزستان پیامی صادر کرد:

متن پیام به شرح ذیل است:

ما بسیجیان؛ تشنگان خوزستان را مسلماً تنها نمی گذاریم...
1. خوزستان تنها یک استان نیست! پاره تن کشور است که در 8 سال دفاع مقدس، هم چون سدّی پولادین در برابر هجوم وحشیانه بعثیان مقاومت کرد. مردم خون گرم خوزستان با هر قومیت و هر زبانی، دوشادوش مردم سایر استان ها، از ناموس وطن در برابر متجاوزان دفاع کردند. سردارانی چون املاکی، قلی پور، خوش سیرت، نامجو، باکری، جهان آرا، کاظمی، همت، هاشمی و سلیمانی از گیلان، تبریز، اصفهان، خوزستان، کرمان و دیگر استان ها با گویش های مختلف، اما هم دل و یک زبان، از مرز، غیرت و عزّت پاسداری کردند.
آن روزها، گرمای آسمان، خشکی زمین، دشمن روبرو و کمبودهای پشت سر، از چهار جهت رزمندگان را در تنگنا قرار داده بود اما همه به عشق امام(ره) و وطن، تمام مشکلات را به جان خریدند اما یک وجب خاک تشنه جنوب را به دشمن تا بن دندان مسلح ندادند.
2. اما آن چه در قضایای اخیر، رهبر انقلاب(مدظله العالی) را هم متأثر کرد، نا کارآمدی و بی تدبیری هایی بود که آب به آسیاب دشمن ریخت! درست در زمانی که مردم زحمت کش جنوب، از بی آبی و خشک سالی در مضیغه شدید بودند، برخی کارهای نمادین و جلو دوربینی مسئولین وقت استان، عطش بی آبی را شدیدتر کرد. هیچ گاه سدسازی باعث بی آبی نیست بلکه باعث جمع آوری آب های سطحی و هدایت آن ها برای مسیرهای مشخص کشاورزی و دامداری است؛ اما این که چرا دبی خروجی سدّ متناسب با نیاز مردم نبود به عملکرد برخی دست نشانده ها و نفوذی هایی بر می گردد که قحطی آب را دست واره سیاسی قرار می دهند تا در کنار خشک سالی، صدای اعتراض مردم را بلند کنند و با جهت دهی سیاسی و ایجاد آشوب و بلوا، نوکری خود را برای سرویس های جاسوسی و خراب کاری غرب به اثبات برسانند.
این آشوب ها در حالی است که در سال های پیش، براثر عوامل مختلف جغرافیایی، گیلان پُر آب نیز با مشکل بی آبی مواجه شده بود و بسیاری از استان ها نیز با این موضوع دست به گریبانند ولی هیچ گاه آن را دست آویز غرایز سیاسی خود و دشمنان قرار نمی دهند.
گرچه مطالعات حوزه ی آب ریز جنوب کشور، سال ها در دست بررسی است ولی استفاده از نخبگان بومی و  دانش بنیان ها جهت تسریع در روند حل مشکل، تأثیر به سزایی دارد، نه آن که با هجمه و ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم، مشکلی بر مشکلات شان بیفزایند.
3. آنانی که غرب را کعبه آمال خویش قرارداده اند، سرکوب مسلحانه ی مردم فرانسه و آمریکا و... را بیاد دارند که راه پیمایی آرام و مسالمت آمیز آنان را با زور اسلحه و باتون و گلوله پاسخ دادند؟
این دلدادگان غرب، بیاد دارند که پلیس این کشورها چندده هزار نفر از مردم خودشان را نابینا و مجروح کردند؟ چرا علیه آنان بیانیه و شب نامه... پخش نکردند؟ آیا بزرگ نمایی کشته سازی های دروغین شبکه های معاند انگلیسی، سعودی و عبری، بازی در زمین دشمن نیست؟ آیا تلاش و کوشش برادران مخلص سپاهی، ارتشیان دلاور، بسیجیان خدمت گزار، گروه های جهادی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را در گرمای زیاد خوزستان نمی بینند؟ هیچ عقل سلیمی قبول می کند که برای اعتراض به بی آبی، به روی مردم اسلحه بکشند و اموال شان را تخریب کنند؟ آیا با شهادت ضرغام پرست ها و یتیم شدن کودکان معصومشان، مشکل بی آبی خوزستان حل شد یا فقط دشمنان فتنه گر خوشحال شدند و نوکری مزدوران اثبات شد؟
4. آن ها نمی دانند و یا خود را به آن راه زده اندکه هرگونه کاربرد اسلحه در ملأ عام ممنوع است و تمام تیراندازی های اخیر از ناحیه کسانی بوده که امنیت مردم را با منافع خویش در تضاد می بینند.
اما این که چرا باید این واقعه تا این جا کشیده می شد باید به نتایج تحقیقات دستگاه های اطلاعاتی کشور در گذر زمان چشم دوخت، آن جا که کم کاری ها، بی تدبیری ها و سوء مدیریت برخی مدیر نماها آشکار شود و دستگاه قضا، حکم عدالت را برآنان جاری سازد.
5. سازمان بسیج فرهنگیان گیلان ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم خوزستان و تسلیت به شهدا و زخمی های آشوب های اخیر، به تمام مزدوران و خود فروختگان که کشور و عزّت شان را به دلارهای غربی فروخته اند، هشدار می دهد که صدای کودکان معصوم و یتیم شده شهدا را بشنوید و از آه یتیم بترسید و بدانید که صدای آنان، مسلماً صدای خدا است. ما به همه ی شما نصیحت می کنیم که به جای خود فروشی و بیان حرف های ضدوطنی و دشمن شادکن ، مثل مردم غیور گیلان و سایر مردم کشور، برای کمک به مردم خوزستان به پا خیزید و در امر آب رسانی و مسیرسازی و تهیه ی تانکر و انتقال آب به مردم خوزستان تلاش کنید. اعتقاد و اراده ما «یدالله مع الجماعه» است و جماعت عامه مردم خوزستان، لرستان و... علیه فتنه انگیزان هستند و خون هزاران شهید وطن که خاک گرم خوزستان را آبیاری کرده است، اجازه نمی دهد که این دسیسه ها محقق شود.
چراغی را که ایزد برافروزد هرآن کس پُف کند «ریشه اش» بسوزد!
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ارسال نظرات