خبرهای داغ:
مسوول مرکز فرهنگی خانواده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

همایش پیاده روی بزرگداشت روز مباهله با حضور خانواده پاسداران سپاه استان برگزار شد

رضایی گفت: همایش پیاده روی به مناسبت روز گرامیداشت مباهله و با حضور ۲۰۰ نفر از خانواده سپاهیان شاغل و بازنشسته، در تپه نورالشهدا قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۴۴۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

همایش پیاده روی بزرگداشت روز مباهله با حضور خانواده پاسداران سپاه استان برگزار شد
 

لیلا رضایی مسوول مرکز فرهنگی خانواده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره برگزاری همایش پیاده روی به مناسبت گرامیداشت روز مباهله بیان کرد: این همایش به همت مرکز فرهنگی خانواده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت روز گرامیداشت مباهله و با حضور ۲۰۰ نفر از خانواده سپاهیان شاغل و بازنشسته و با حضور مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در تپه نورالشهدا قزوین برگزار شد.

وی گفت: این همایش با هدف بصیرت افزایی خانواده در خصوص واقعه تاریخی مباهله که پیامبر(ص) خانواده و اهل بیت خود را با خود همراه می نماید تا حقانیت دین خدا، نبوت پیامبر و امامت ائمه به کسانی که منکر وحی و دین بودند به اثبات برسانند.

مسوول مرکز فرهنگی خانواده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به جایگاه خانواده اظهار کرد:
خانواده را می‌توان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی از ابتدای تاریخ تاکنون دانست که بنیان شکل‌گیری جوامع پیشرفته و خاستگاه فرهنگ­ ها، تمدن­‌ها و تاریخ بوده است.

رضایی عنوان کرد: نهاد خانواده با وجود تغییرات ساختاری در دوره­‌های مختلف، به­ ویژه در جریان مدرن شدن جوامع، از ثبات و پویای بالایی برخوردار بوده و همواره نهادی برای پیوند میان جامعه و فرد به­ شمار می­‌آید. ارزش و اهمیت تشکیل خانواده، تأمین سلامت روانی، آرامش و سکون، عشق و دوستی، شفقت و همیاری، انس و الفت برای اعضای آن یعنی زن و شوهر، پدر و مادر و فرزندان و نیز ایجاد آمادگی برای رویارویی با پدیده­‌های اجتماعی است.

وی افزود: از یک­‌سو باورها، عادت­‌ها، تمایلات، اهداف و سبک زندگی والدین بر کودکان اثر می­‌گذارد و از سوی دیگر، ساخت و سبک خانواده و نوع عقاید و انگیزه‌ اعضای آن، در سلامت جامعه مؤثر است. آیه‌ ۷۴ سوره‌ فرقان، در این زمینه بر نقش و اهمیت خانواده در تشکیل جامعه‌ نمونه‌ انسانی اشاره دارد و پیوندهای سالم خانوادگی را ایده‌آل پرهیزکاران معرفی می‌کند: «و کسانی­که می­‌گویند: پروردگارا! ما را از همسرانمان، فرزندانی مرحمت فرما که نور چشم ما باشند و ما را رهبر پرهیزکاران گردان.»

مسوول مرکز فرهنگی خانواده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود:
از نظر اسلام نیز اهداف خانواده اهدافی هستند که خداوند در تکوین و تشریع برای آن قرار داده است و کارکردها فوایدی­ هستند که افراد می­‌توانند آن‌ها را در خانواده بیابند یا ایجاد کنند.

رضایی گفت: به طور کلی خانواده رکن و اساس اصلی یک جامعه پویا و هدفمند است و اگر خانواده وجود نداشته باشد هویتی برای فرد نمی توان قائل شد. انسان در خانواده و با محوریت قرار گرفتن در خانواده درجه و رشد می یابد و لذا تکالیفی برای زن و مرد و فرزندان ایجاد شده که باید به آن پایبند باشند و در دین مبین اسلام نیز بر تحکیم خانواده با استفاده از دستورات سازنده دین بسیار تاکید شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها