خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه:

زمانه شناسی و استفاده درست از رسانه،نجات گر مسلمانان در جنگ فرهنگی است

امام جمعه پاوه گفت: زمانه شناسی و موقعیت شناسی، تسلط بر خانواده و اهتمام در تربیت دینی فرزندان و استفاده درست از رسانه ها ، نجات گر مسلمانان در جنگ فرهنگی دشمنان علیه اسلام است.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۹۰
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا مُلا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: با مطالعه صفحات تاریخ در ۱۵ قرن گذشته، همواره شاهد آن بوده ایم دشمنان در هر شرایطی علیه مسلمانان مبارزه و به میدان جنگ آمده اند.

وی ادامه داد: در جبهه نظامی و گرم هدف دشمنان کشورگشایی و سلطه بر رقیبان، تسخیر اراضی و اسارت انسان ها است اما در جنگ نرم ، هدف طراحان و دشمنان ، تسلط بر مغزها و افکار ، حاکم شدن فرهنگ غربی بر فرهنگ اسلامی و از بین بردن عادت ها و سنت های اسلامی، ملی و محلی ماست

امام جمعه پاوه گفت: امروز مسلمانان با جنگ فرهنگی مواجه هستند و در این جنگ تسلیحات نظامی کاربرد ندارد بلکه دشمنان با اسلحه قلم، زبان، پول ، تزویر و رسانه جنگ می کنند و آثار آن را در موبایل ها ، ماهواره ها و رسانه ها شاهد هستیم.

ماموستا قادری تصریح کرد: ایجاد اختلاف ملی، مذهبی و قومی بین مسلمانان، خالی کردن مغزها ، حاکم شدن فرهنگ غربی بر فرهنگ ملی و مذهبی ، اشاعه فساد با بکارگیری زر و زور و تزویر و ناهنجاری های اجتماعی از دستاوردهای جنگ نرم دشمنان است.

وی اظهار داشت: شبکه های ماهواره بیش از حدود ۴۵ سال است راه اندازی شده ، در اکثر کشورها شبکه های ماهواره ای با اجازه استفاده می شود مثلاً در کشور بزریل فقط ۳۰ شبکه ماهواره ای قابل دریافت است چرا که معتقدند نباید آمریکا و استکبار از حیث فرهنگی بر آنها تسلط پیدا کند اما امروز در شهرستان پاوه بیش از سه هزار شبکه ماهواره ای قابل دریافت است و طبیعتاً اکنون داریم آثار آن را می بینیم.

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: آثار جنگ نرم را در این شهرستان مشاهده می کنیم و امروز شاهدیم اشاعه فساد و ترویج مواد مخدر و مشروبات الکلی در این منطقه دارد زیاد میشود که بخش عمده ای از آن نشات گرفته از رسانه ها است.

ماموستا قادری افزود: برای اینکه پیروز میدان در این جنگ باشیم باید ثبات داشته باشیم و مایوس نشویم ، یاد خدا و دعا را فراموش نکنیم ، به دستورات الهی عمل کنیم و وحدت درونی و وحدت صف داشته باشیم . 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: به دلیل نبود وحدت عملی و درونی ، دشمنان به ما و جامعه ما طمع کرده اند و رسانه های سعودی و آمریکایی به طور کامل در حال تولید محتوای ضد دینی و ضد ارزشی هستند.

ماموستا قادری بیان داشت: دوران ما حساس است و باید هوشیارانه قدم برداریم و بصیرت، ایستادگی و مقاومت راه مقابله با جنگ نرم و جنگ نظامی دشمنان است.

وی گفت: ۱۰ سال است شاهد تندروی های فکری هستیم و تخریب ها و انفجارهای زیادی را مشاهده کردیم، اما حامیان آنها نتیجه ای نگرفته اند و فقط آبروی اسلام را بر باد دادند و دین اسلام را دین خشونت معرفی کردند.

امام جمعه پاوه افزود: از دیدگاه پیامبر(ص) برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید فضای دینی در خانواده و جامعه حاکم شود ، بزرگان تکریم شوند ، اهل بصیرت و در مخارج زندگی هم میانه رو باشیم.

ارسال نظرات