خبرهای داغ:
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مبارزات جبهه‌مقاومت نشات گرفته از حرکت دینی و انقلابی امامزادگان است/ شاهکار یحیی بن زید امانتداری در نگهداری «صحیفه سجادیه» بود

آیت الله حسینی بوشهری گفت: حرکت مبارزاتی امروز یمن و جبهه مقاومت نشات گرفته از حرکت انقلابی و دینی امامزادگان در راستای استکبارستیزی است.
کد خبر: ۹۴۰۹۸۲۱
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

مبارزات جبهه‌مقاومت نشات گرفته از حرکت دینی و انقلابی امامزادگان است/ شاهکار یحیی بن زید امانتداری در نگهداری «صحیفه سجادیه» بود

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی یحیی بن زید(ع) در امامزاده یحیی بن زید(ع) اظهار کرد: امامزاده یحیی بن زید (ع)، امامزاده واجب تعظیم و از ذریه حضرت زهرا (س) و رسول خدا (ص) بوده و هرکس ایشان را زیارت کند در اصل پیامبر اکرم (ص) را زیارت کرده است.

وی با اشاره به آیه «فان مع العسر یسرا» در سوره انشراح افزود: همانطور که در سوره انشراح خداوند به پیامبر اکرم (ص) تسلی و دلداری می‌دهد این آیه به مردم مبارز یمن، عراق و تمام جبهه مقاومت می‌گوید که در عین تهدید و سختی فرصت و آسانی وجود دارد و این دلداری برای همه مسلمانان جهان است.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز مبارزات مردم یمن و جبهه مقاومت در راستای استکبارستیزی نشات گرفته از حرکت دینی و انقلابی امامزادگان است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امامزادگان نقش  مهمی در فرهنگ‌سازی معنوی، اخلاقی، انسجام اجتماعی، حرکت‌های دینی و وحدت بین امت اسلامی داشته و حضور شما برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع در این کنگره نشان‌دهنده این است که مردم منطقه گنبدکاووس و گلستان حول محور این امامزاده که کانون و مرکز فرهنگی منطقه به‌شمار می‌آیند در این کنگره جمع شدند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: زمانی که در سراسر کشور از وحدت و اجتماع گسترده مردم اهل سنت و شیعه در کنار هم سوال می‌شود نام گنبدکاووس برده می‌شود، تجمع گسترده مردم شیعه و سنی گنبدکاووس در کنار هم انسان را به شوق انداخته و احساس گردهم جمع شدن  پیروان پیامبر اکرم (ص) را یادآوری می کند که باید مردم گنبدکاووس به خاطر این ویژگی بر خود ببالند.

وی ابراز کرد: شهرستان گنبدکاووس در پرتو این امامزاده جلوه داخلی و خارجی پیدا کرده و امروز برگزاری این کنگره و حضور مهمانان داخلی و خارجی سبب می شود تا این شهرستان بیشتر معرفی شود.

امام جمعه قم تأکید کرد: گنبدکاووس محور وحدت شیعه و سنی بوده و قلب رسول اکرم (ص) از این انسجام و وحدت خشنود است و باید مراقب بود تا دشمنان با تفرقه بین پیروان پیامبر اکرم (ص) در منطقه قلب پیغمبر را آزرده خاطر نکنند.

این مقام مسئول امانتداری حضرت یحیی بن زید (ع) در «صحیفه سجادیه» را ویژگی فکری و شاهکار این حضرت بیان کرد و گفت: شاهکار این امام واجب تعظیم امانتداری در نگهداری «صحیفه سجادیه» بوده و زمانی که متوجه می‌شود در قیام با ظلم و ستم به شهادت خواهد رسید این کتاب نفیس و گوهر گرانبها را توسط فردی معتمد به امام صادق (ع) می‌رساند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: صحیفه سجادیه گوهر گرانبهایی است که متاسفانه هنوز علمای اهل تشیع و تسنن آن را به خوبی درک نکرده و قدر آن را نمی دانند، این کتاب باید بیشتر مورد توجه همه علمای شیعه و سنی واقع شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی دارای شخصیت‌هایی چون شهید حججی، فخری‌زاده و به ویژه سردار سلیمانی را در خود پرورش داده به سبب حرکت انقلابی و دینی و وجود این امامزادگان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها