استاندار سیستان وبلوچستان:

بیش‌از ۹۰ درصد اصناف استان خوشنام هستند

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اصناف در این اوضاع سخت اقتصادی مراعات مردم را داشته باشند گفت: بیش‌از ۹۰ درصد اصناف این استان خوشنام و منصف هستند.
کد خبر: ۹۴۳۸۷۳۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی، در گردهمایی اتاق های اصناف و اتحادیه‌های صنفی سیستان و بلوچستان با موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهارداشت: اصناف و بازاریان در این اوضاع سخت اقتصادی و در این جنگ تحریمی ظالمانه مراعات مردم را داشته باشند و ما نیز با تمام ظرفیت در کنار اصناف و بازاریان هستیم.

وی تاکید کرد: اداره امور اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان حداکثر همکاری با اصنافی که به طور مرتب مالیات پرداخت می‌کنند را داشته باشند و به دنبال مودیان جدید مالیاتی که فرار مالیاتی دارند باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما بر این اعتقادیم که سازمان امور اقتصاد و دارایی باید به دنبال افرادی باشد که فرار مالیاتی دارند و با یک گوشی و با نشستن در منزل هزاران میلیارد درآمد دارند باشد نه اینکه مالیات واحدهای صنفی را افزایش دهند.

وی بیان کرد: بازاریان و اصناف نقش بسیار مهمی در اقتصاد و رفاه حال مردم دارند بنابراین باید با تمام توان از این قشر قانونمند حمایت و با واحدهای صنفی که دچار تخلف می شود نیز برخورد صورت گیرد.

مدرس خیابانی اظهارداشت: کسبه و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و حتی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار پر رنگی داشتند.

وی با بیان اینکه کسبه و بازاریان مردمی ترین نهاد اقتصادی کشور هستند افزود: هیچ جامعه‌ای اصیل تر و شکوفاتر از جامعه کسبه و بازاریان برای به دست گرفتن اقتصاد وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اصناف و بازاریان در دوران همه گیری ویروس کرونا با تعطیلی واحدهای صنفی و حتی حضور فعال در طرح شهید سلیمانی نقش بسیار مهی در مبارزه با این ویروس منحوس داشتند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم برای اجرای تمام برنامه هایش روی کسبه و بازاریان اتکا دارد. بنابراین کسبه و بازاریان در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت نقش ویژه‌ای دارند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: نرخ تخلفات اصناف در سیستان و بلوچستان در اوج بازرسی‌ها که از سوی سازمان های دست‌اندرکار انجام می شود تنها ۶ درصد است.

وی تاکید کرد: هیچ منعی برای پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنفی و بازاریانی وجود ندارد و معاونت اقتصادی استانداری در این زمینه همکاری لازم را با اصناف و کسبه خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردمی کردن یارانه ها آنهم در ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم یک اقدام بسیار شجاعانه و کار بسیار بزرگی بود که انجام شد.

وی اظهارداشت: همگان باید دولت را در اجرای برنامه اقتصادی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها کمک کنند تا این طرح با آسیب کمتری و به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

مدرس خیابانی افزود: رقابت بین اتحادیه ها باید شکل گیرد و بازرسی های اتحایه ها خودشان کار بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی زیر مجموعه خودشان را انجام دهند تا نیازی به حضور سازمان تعزیرات حکومتی نباشد.

ارسال نظرات