جوانگرایی یکی از اولویت های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است

باقر بیگ گفت: انتصابات جدیدی که در سازمان تبلیغات انجام پذیرفته است دالی بر این گواه است که در پی آن راه ورود جوانان به عرصه انتخابات باز شد و خوشبختانه امروز در زاهدان هیات مذهبی جوان با انگیزه بالا داریم.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۵۹
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان حجت ‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیگ در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در چنین روزی در سال 1360 هجری.شمسی سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد.

وی اظهار داشت :این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال گردید.

باقر بیگ گفت: توسعه تبلیغ مردمی یکی از اولویت های این سازمان در استان است که براساس آن همه مردم احساس تکلیف کرده و هر فردی یک مبلغ دینی و فرهنگی است.

وی ضمن تاکید بر جوانگرایی آن را موضوع مهم دیگر سازمان دانست و افزود: انتصابات جدیدی که در سازمان تبلیغات انجام پذیرفته است دالی بر این گواه است که در پی آن راه ورود جوانان به عرصه انتخابات باز شد و خوشبختانه امروز در زاهدان هیات مذهبی جوان با انگیزه بالا داریم.

باقر بیگ اذعان داشت: این سازمان به فرمان امام راحل(ره) تاسیس شد تا خدمات خوبی در زمینه مسائل فرهنگی و تبلیغ دین مبین اسلام در سراسر کشور ارائه دهد.

وی افزود: امسال به مناسبت سالروز تبلیغات اسلامی برنامه های متنوعی از جمله تجدید میثاق باشهدای انقلاب و دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدای تبلیغ، تجلیل از برترین های تبلیغ، رونمایی از سایت رسمی سازمان تبلیغات در استان، آغاز بکار رسمی رویداد تابستانی "گامی نو"، دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، اردوی خانوادگی طوبی با حضور همه اعضای سازمان تبلیغات و اردوی تفریحی فرهنگی روحانیون مستقر در استان همراه با خانوادهایشان برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در رویداد تابستانی "گامی نو" که یکی از برنامه های این سازمان برای ایام تابستان است، از اساتید کشوری و استانی در زمینه آموزش استفاده می شود و مخاطب آن گروه ها و تشکل های فعال استانی هستند.

وی گفت: ثبت نام در این رویداد تابستانی از یکم تا ۱۰ تیرماه است که به ۲ بخش آموزشی و داوری تقسیم می شود.

حجت الاسلام باقربیگ به ایام محرم نیز اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی هایی برای این ایام صورت گرفته و به تمامی ادارات و شهرستان ها ابلاغیه ارسال شده است ؛ زیرا امسال با توجه به بازگشایی مرز زمینی، زائران علاوه بر مرز میرجاوه می توانند از مرز ریمدان نیز ورود کنند که حجم سنگینی از زائران را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۱۲۰ خانه دین و زندگی در سیستان و بلوچستان فعال هستند و امسال نیز توسعه ۵۰۰ خانه در برنامه است اظهار داشت: خانه‌های دین و زندگی، یک کار فرهنگی است که وابسته به هیچ بخش و نهاد و دستگاهی نبوده و این بزرگترین ثمره و ارزش سازمان تبلیغات اسلامی است.

ارسال نظرات