خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی در دیدار با دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت:

تعمیق پیوند بین مردم و حاکمیت از وظایف جوانان انقلابی است

قناعت گفت: گاهی اوقات به دلیل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی و اکنون جنگ تفسیر‌ها و ادراکی است، بین مردم و نظام فاصله ایجاد می‌شود لذا در این فضای سخت، نزدیک کردن دولت و ملت و حاکمیت با مردم بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۴۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت خاطرنشان کرد: گاهی اوقات به دلیل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی که اکنون جنگ تفسیر‌ها و ادراکی است، بین مردم و نظام فاصله ایجاد می‌شود لذا در این فضای سخت، نزدیک کردن دولت و ملت و حاکمیت با مردم بسیار اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه از اقدامات جهادی استقبال می‌کنیم، گفت: حرکت‌های جهادی دو وجهی است، یک وجه آن کمک به دولت و مسئولان برای ساخت و ساز و عمران است و وجه دیگر که بخش اصلی، شالوده، پایه و اساس می‌باشد، نزدیک کردن مردم به نظام و انقلاب است.

وی افزود: با روی کارآمدن دولت انقلابی سیزدهم اقدامات و اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار اظهار داشت: از آنجایی‌که در استان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد اکثر پیگیری‌ها در خصوص مسائل زیرساختی است که کمتر دیده شده، اما مردم همراهی و همسویی خوبی دارند.

قناعت با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در شهریور ماه ۱۴۰۰، بیان کرد: از محل اعتبارات سفر تاکنون هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به استان تخصیص یافته و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به‌زودی طی هفته‌های آینده تخصیص خواهد یافت.

وی عنوان کرد: یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، موضوع راه‌آهن بیرجند - قاین – یونسی بود که منجر شد این پروژه مجدد در استان احیا و فعال شود.

وی تصریح کرد: این پروژه ملی و فراملی از چابهار آغاز و به زاهدان - نهبندان - سربیشه - بیرجند - قاین - گناباد - یونسی و سپس به راه‌آهن مشهد - بافق متصل می‌شود.

استاندار طول راه‌آهن بیرجند – یونسی را ۲۷۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات پروژه ریلی استان به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۲۶ تیرماه امسال با توافق سندیکای بانکی تنظیم و به صندوق توسعه ملی ارسال شده که به زودی جلسه برگزار و اعتبار در اختیار بانک‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

وی مجموع اعتبار این پروژه را چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۲۰ درصد سهم آورده پیمانکار، ۱۰ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی و مابقی تسهیلات صندوق توسعه ملی است که در اختیار ۶ بانک قرار خواهد گرفت.

قناعت از برگزاری اجلاسیه اردو‌های جهادی با همکاری بسیج سازندگی کشور همزمان با ۱۳ شهریورماه در فردوس خبر داد و گفت: ۱۰ شهریور ۱۳۴۷، شهر فردوس با زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر ویران شد و در پی این زلزله رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ۱۳ شهریور همان سال به این شهرستان سفر و فعالیت جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله زده آغاز کردند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت ۱۰۰ گروه جهادی وارد استان خواهند شد و در مناطق مختلف به ارائه خدمات می‌پردازند همچنین در جلسه محوری آثار مقام معظم رهبری (حفظه الله) رونمایی و پیام معظم‌له نیر قرائت می‌شود.

استاندار افزود: در این روز، چندین پروژه افتتاح و عملیات اجرایی چند پروژه نیز آغاز خواهد شد.

قناعت تأکید کرد: پیگیر حضور مقامات دولتی در اجلاسیه اردو‌های جهادی فردوس هستیم.

وی خبر داد: شهریورماه یا مهرماه میزبان سفر دوم رئیس جمهور به استان خواهیم بود.

 

همچنین در این دیدار سید احمد عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: درصدد هستیم از توان گروه‌های مردمی و نخبگانی برای تصمیم‌سازی ها، مشارکت و نظارت بر امور استفاده کرده و با حضور مردم بر مشکلات کشور غلبه کنیم.

وی بیان کرد: در این زمینه با همکاری استانداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه، گروه‌های مردمی، استان به استان و بخش به بخش شناسایی می‌شوند که در حال تهیه کردن اسناد مرتبط هستیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت اظهار داشت: استانداران و فرمانداران شهرستان‌ها بهتر است برای خود، دستیار انتخاب کنند، ما نیز شاخص‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به مشارکت مردم خراسان جنوبی در امورات محلات تصریح کرد: در خراسان جنوبی تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات خوبی توسط گروه‌های مردمی و جهادی از جمله در محلات و با محوریت مساجد انجام شده است.

عبودتیان با بیان اینکه از استانداران درخواست تسهیلگری در اجرای این طرح را داریم، عنوان کرد: بنا بر توصیه و تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص تقویت فعالیت گروه‌های جهادی، بر اساس جمعیت خراسان جنوبی می‌توان انتظار ساماندهی ۸۵ هزار نفر در حوزه جهادی و مردمی را داشت.

وی گفت: مردم خراسان جنوبی انسان‌هایی با صفا، قانع و متدین هستند و می‌توان از این ظرفیت گروه‌های مردمی و نخبگانی در حوزه‌های تصمیم‌سازی و اجرا استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها