خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛  

موقعیت شناسی از مولفه های مهم خبرنگاری است/ حضرت زینب بزرگترین جهادگر تبیین در بیان واقعیات عاشورا است  

آیت الله عابدینی گفت: خبرنگاران باید آگاه به زمان و مکان باشند که خبر را در چه ساعت و مکانی بیان کنند. همان‌گونه که حضرت زینب(س) داستان و روایت کربلا را بیان کرد که امروز توسط خبرنگاران بیان می‌شود و به عنوان مسئله هدایت بشر شناخته شده است.
کد خبر: ۹۴۵۰۲۰۴
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در دیدار با مجموعه خبرگزاری بسیج به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک روز خبرنگار بیان کرد: اگر بخواهیم بزرگترین الگوی خبرنگاری را معرفی کنیم حضرت زینب(س) و امام زین العابدین (ع) بودند که صحنه کربلا را به بهترین شکل روایت کردند و همچنین امام محمد باقر (ع) که در واقعه کربلا چهار سال داشت در تبیین اتفاقات و حوادث روز کربلا نقش اساسی ایفا کردند.

وی افزود: سابقه خبر به سال‌ها قبل برمی گردد زمانی که خداوند نقش خبری خود را با ارسال پیام به پیامبران می رساند که از طریق پیامبر به مردم منتقل شود. شاید رسانه های امروزی در مفهوم عام بیشتر از ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال سابقه نداشته باشند. وقتی در قرآن داستان زندگی حضرت موسی و عیسی (ع) بیان شده که بهترین نوع بیان با آگاهی بخشی بوده که روشنگر راه زندگی است، نشان دهنده این امر مهم است که خداوند اول نگارنده پیام های عالم است. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خبرنگاران باید آگاه به زمان و مکان باشند که خبر را در چه ساعت و مکانی بیان کنند. همان‌گونه که حضرت زینب(س) داستان و روایت کربلا را بیان کرد که امروز توسط خبرنگاران بیان می‌شود و به عنوان مسئله هدایت بشر شناخته شده و حضرت زینب سلام الله علیها بساط یزید را که طبل پیروزی می نواخت با افشاگری و خبر رسانی درست تبدیل به شکست کرد و خطاب به یزید گفت؛ تو نمی توانی وحی را بمیرانی و نام ما را به فراموشی بسپاری.

این اله عابدینی در پایان گفت: امروز مانند روز واقعه، حسین(ع) در زمان و مکان حاضر و مشعل هدایت آزادیخواهان جهان است، حضرت امیر المومنین(ع) می فرماید؛ هیچ آدم عزتمندی حق را رها نکرد مگر به ذلت افتد و هیچ آدم ضعیفی به حق متمسک نشد جز اینکه خدا به او عزت بخشید.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها