خبرهای داغ:
رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین؛

مردم برای خرید ملک از ظرفیت مشاورین امین استفاده کنند/۱۷ هزار متقاضی واقعی مسکن ملی در استان به ثبت رسید

کلهر عنوان کرد: مردم برای خرید ملک حتما باید از مشاورین امین استفاده کنند و این باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه ایجاد شود.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۶۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین و هیات مدیره این سازمان با اصحاب رسانه صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی برگزار شد.

کلهر رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین در این نشست ضمن بیان جایگاه و اهمیت رسانه و شاخصه های خبرنگار بیان کرد: زکاوت و تیزهوشی از شاخصه های یک خبرنگار است. سمت و سوی خبری که یک خبرنگار می دهد باید بدون جهت دهی باشد و در مسیری قرار گیرد که قضاوت درست نسبت به موضوعات داشته باشد.

وی گفت: سرعت عمل و دقت، صداقت و امانت در خبر از دیگر ویژگی های یک خبرنگار است. با توجه به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر امیدبخشی در جامعه، امروز امیدبخشی به جامعه از رسالت های بزرگ رسانه هاست.

کلهر عنوان کرد: رسانه های معاند با تمام توان برای تخریب دستاوردهای انقلاب در تلاش هستند و وظیفه خبرنگار امروز برای مردمی که در رنج هستند بیان تلاش مسوولین جهت تحقق توسعه کشور است. لذا آنچه باید در سطح جامعه بیشتر بیان شود امیدبخشی است.

رییس سازمان نظام مهندسی استان عنوان کرد: در ده ماه گذشته سازمان مهندسی با شعار عمل به قانون، تمام تلاش ما بود که شعار ما در انتخابات بابت شفافیت و عمل به قانون را به منصه ظهور برسانیم لذا این شفافیت بند به بند در حال اجرا در سازمان نظام مهندسی است.

وی افزود: در سامانه ارجاع همه می توانند حضور یابند و از عملکرد سازمان به طور کامل و با شفافیت کامل مطلع شوند.

کلهر با اشاره به نهضت ملی مسکن تصریح کرد: بحث احراز هویت صد هزار متقاضی که وارد سامانه شده بودند، در یک مقطعی فشار زمانی برای سازمان نظام مهندسی استان از سوی استاندار قزوین تعیین شد که ظرف مدت ده روز احراز سکونت ها انجام شود و ما در ده روز ۶۰ هزار نفر را احراز سکونت کردیم که با اقدام جهادی که سازمان نظام مهندسی انجام داد ظرف ده روز این اتفاق ایجاد شد.

وی اضافه کرد: به دنبال آگاهی بخشی به مردم در حوزه مقررات ملی ساختمان و رعایت آن از سوی ناظرین و مهندسین ساختمان هستیم. اگر مردم نسبت به این امر آگاهی داشته باشند این موضوع مهم را از مهندس و ناظر مطالبه می کنند و بخشی از این رسالت مهم بر عهده رسانه هاست.

رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین در ادامه یادآور شد: در حوزه ساختمان، اجرای قوانین اگر به درستی انجام شود حادثه ای همچون متروپل اتفاق نمی افتد. ۹۵ درصد رسالت نظام مهندسی اجرا شده و این امر را می توان به وضوح در زلزله ها ارزیابی کرد.

وی بیان کرد: یک دفتر مشاوره شهروندی در سازمان نظام مهندسی ایجاد شده و حاضریم که به همه مشاوره رایگان دهیم. مردم برای خرید ملک حتما باید از مشاورین امین استفاده کنند و این باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه ایجاد شود.

کلهر گفت: از ۱۱ هزار عضو نظام مهندسی ۶ هزار نفر فعال هستند و در هفت رشته شش هزار نفر پروانه اشغال دارند.

رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین در پایان عنوان کرد: از بین صد هزار نفر متقاضی مسکن ملی، حدود ۱۷ هزار نفر متقاضی واقعی هستند و تسهیلات آنها آماده پرداخت است و مباحث پرداخت به صورت پیامکی به آنها ارسال می شود. در این حوزه افراد سودجویی وارد شده اند که با سرشماری های مردم را وادار به پرداخت وجه به شماره های غیرواقعی می کند و این موضوع از سوی رسانه ها به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها