خبرهای داغ:

روایت سخت‌کوشی و تلاش بانوی کارآفرین کُردستانی

سیده زهرا منبری بانوی ۶۲ ساله ی سنندجی است که صاحب ۶ فرزند می باشد و یکی از بانوان موفق در حوزه ی لباس کُردی است و چندین سال است که در نمایشگاه های مختلف حضوری پررنگ داشته است
کد خبر: ۹۴۵۲۷۴۵
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-سیده زهرا منبری بانوی ۶۲ ساله ی سنندجی است که صاحب ۶ فرزند می باشد و یکی از بانوان موفق در حوزه ی لباس کُردی است و چندین سال است که در نمایشگاه های مختلف حضوری پررنگ داشته است و توانسته است از این راه هم برای خود و هم برای بانوان بی سپرست خانوار شغل ایجاد کند.
در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی نه تنها در مردان بلکه به وفور در میان زنان نیز شاهد افراد پرتلاش و کارآفرین در حوزه اشتغال هستیم چراکه امروزه زنان نقش مهمی در زمینه کسب و کار ایفا می‌کنند و روند نقش‌آفرینی آنان در حوزه کار آفرینی روندی رو به رشد است.
شیرزنانی که از دیار کردستان با اراده‌های آهنین و دستانی پر صلابت و امیدهایی راسخ و چشمانی پر نور سعی در آبادانی و توسعه کشورمان دارند.
زنانی که تنها زن نیستند بلکه مردانی با استقامت همچون کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان که با صبر و استقامتشان غم به ابرو نمی‌آورند و مردانه در مقابل مشکلات مقاومت می‌کنند، زنانی که گرمی و سردی روزگار را چشیده‌اند و معناهای زندگی را با جان و دل لمس کرده‌اند.
سیده زهرا منبری بانوی ۶۲ ساله ی سنندجی است که صاحب ۶ فرزند می باشد و یکی از بانوان موفق در حوزه ی لباس کُردی است و چندین سال است که در نمایشگاه های مختلف حضوری پررنگ داشته است و توانسته است از این راه هم برای خود و هم برای بانوان بی سپرست خانوار شغل ایجاد کند.

وی در گفتگو با خبرنگار طنین یاس اظهار داشت: تعاونی بلندجامگان غرب را با همکاری ۹ نفر از اعضای خانواده در حوزه ی تولید و فروش ، فعالیت های چند منظوره صنایع دستی از قبیل انواع فرش ، گلیم ، مرواریددوزی ، کریستال بافی ، لباس محلی و ... تشکیل دادیم و در ابتدا ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت شدند اما متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و یه سری مشکلات اقتصادی همه دست در دست هم دادند و حال تنها ۴۰ نفر از بانوان را توانسته ایم به کار بگیریم.
وی افزود: باید بخواهید تا بدست آورید، زیرا انسان وقتی مسیری را انتخاب می‌کند، ریسک و خطر می‌کند و وارد می‌شود و همچنین اعتماد و اعتقاد به خداوند اهمیت ویژه‌ای دارد، متاسفانه برخی از مسئولین به جای حمایت، بر سر راه اعطای تسهیلات سنگ اندازی می کنند زیرا با اینکه در هر محفلی بحث حمایت از کارآفرینی و تولید ملی وجود دارد اما وقت عمل که می رسد هیچ حمایتی از آنان صورت نمی گیرد .


این بانوی کارآفرین کُردستانی می گوید: متاسفانه امروز بسیاری از جوانان به فرهنگ غرب روی آورده اند در حالیکه لباس های کُردی منطقه ی کردستان هم پوشیده، هم زیبا و هم پر نجابت است و می توان به عینه در بسیاری از مراسمات از آنها استفاده کرد.
وی ادامه داد: راه اندازی کارگاه های لباس کُردی برای کارآفرینان پردرآمد خواهد بود به شرطی که مسئولین تسهیلاتی را در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند با طراحی ایده های جدید، چیزهای نو و پوئششی کامل را برای مردان و زنان عرضه کنند.

سیده زهرا منبری در پاسخ به سوال اینکه آیا در ابتدای ورود در کارتان موفق شدید یا نه گفت: دو بار وارد کار شدم اما موفق نشدم البته ممکن است خسته شده باشم اما این خستگی به معنای ناامیدی نبود. حرف و حدیث دیگران هم که زیاد شده بود اما من خوشبختانه آدم سرسختی بودم و این حرف‌ها تلاش مرا بیشتر می‌کرد. هیچ‌وقت این حرف‌ها باعث نشد درجا بزنم، متوقف شوم و برگردم آن‌قدر ادامه دادم که بالاخره موفق شدم.

وی در پایان گفت: اتکاء و توکل بر خدا ، پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر و هوش همراه با هدفدار بودن و مطالعه قبل از اقدام، ایجاد انگیزه کار و فعالیت در همسر و همراه نمودن وی با خود و حفظ آرامش در خانواده، ریسک پذیری بالا و جسارت ، استفاده از نیروها و پتانسیل‌های حول و حوش و اطراف ، امید و نهراسیدن از شکست و فکر و اندیشه مثبت و خلاقیت داشتن را از عوامل موفقیت خود در شغلم میدانم .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات