خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

تامین دارو در استان در دستور کار قرار دارد/دستورالعمل سابق ستاد کرونا با دقت بیشتری اجرا شود

اعلایی عنوان کرد: با توجه به جمع بندی جلسه که بحث قطع زنجیره بیماری و نیز تامین نیازهای درمانی و تشخیصی و نیز ثبات کلاس های حضوری مدارس و سلامت دوران پس از کرونا، مناسب است دستورالعمل سابق ستاد کرونا دوباره با دقت بیشتری اجرا شود.
کد خبر: ۹۴۶۳۵۹۷
|
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عصر امروز ستاد کرونای استان به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این مراسم بیان کرد: مباحث موجود از شرایط ناگوار و نگران کننده ای که در حوزه کرونا، پیش از این وجود داشت به مسایل کم خطرتری مبدل شده است و این امر امیدوار کننده است.

وی گفت: در شرایط فعلی دو موضوع مهم وجود دارد که باید با حساسیت بیشتری به آنها پرداخت. اول مسأله کمبود دارو و سرمی است که در سطح کشور وجود دارد. ما نیز در استان با این وضعیت مواجه هستیم و روز گذشته موضوع تامین دارو و سرم در استان را از وزیر بهداشت پیگیری کردیم و امیدواریم با توجه به پیک پیش رو و در آستانه اوج ابتلا، این معضل برطرف شود هر چند به طور یقین با مشکلاتی در حوزه دارویی در پیک بیماری مواجه خواهیم بود.

استاندار قزوین اظهار کرد: اثر بخشی تجدید دارو و مصرف دارو طبق توصیه کارشناسان علوم پزشکی مورد توجه مردم عزیز باشد و انتظار ما این است که علوم پزشکی فعال تر از گذشته در عرصه درمان و پیشگیری وارد شود و لذا هم جامعه پزشکی و هم مردم عزیز در بحث پیشگیری و دارو دقت نظر بیشتری داشته باشند.

اعلایی عنوان کرد: مسأله دیگر بحث قطع زنجیره بیماری است. با توجه به جمع بندی جلسه که بحث قطع زنجیره بیماری و نیز تامین نیازهای درمانی و تشخیصی و نیز ثبات کلاس های حضوری مدارس و سلامت دوران پس از کرونا، مناسب است دستورالعمل سابق ستاد کرونا دوباره با دقت بیشتری اجرا شود.

وی افزود: همچون گذشته اختیار به مدارس و آموزش و پرورش داده شود تا هر کجا که احساس شد بنا به مصلحت نیاز به تعطیلی می باشد، با صلاحدید مدرسه و آموزش و پرورش این اقدام صورت گیرد.

استاندار قزوین یادآور شد: اما طی دو سه روز آینده با حضور مسوولان ذیربط جلسه ای مبنی بر سیاست گذاری جهت روند ادامه تدریس حضوری در مدارس برگزار شود تا در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری، تصمیمات مناسبی اتخاذ گردد.

اعلایی تصریح کرد: رسانه ها نیز همچون گذشته جهت اطلاع رسانی به موقع در کنار علوم پزشکی، اخبار مربوط به بیماری، راه های درمان و پیشگیری را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی اضافه کرد: از والدین محترم نیز درخواست داریم چنانچه متوجه علائم ابتلای فرزند خود به بیماری شدند، نکات ایمنی را رعایت کنند تا هم از پیشرفت بیماری جلوگیری نمایند و هم از انتقال بیماری به سایر دانش آموزان پیشگیری نمایند و آموزش و پرورش نیز هیچ ممانعتی در راستا استراحت دانش اموزان بیمار نخواهد داشت.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها