خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

ذکر انسان را به آرامش می‌رساند/ نماز والاترین جلوه ذکر الهی است

آیت اله عابدینی در جمع دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان یادآور شد: ذکر انسان را به آرامش می‌رساند و نماز والاترین جلوه ذکر الهی است.
کد خبر: ۹۴۷۴۵۰۵
|
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان قزوین اظهار کرد: باید تلاش کنیم به اندازه توان خود و خالصانه در عرصه اقامه نماز پای کار باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: قرآن به ما می‌گوید نماز یک پسوندها و پیش‌ زمینه‌هایی دارد، در قرآن آمده است ای پیغمبر! آنچه بر تو از کتاب آسمانی وحی شده را برای مردم تلاوت کن تا مردم قرآن را نبینند و با کمک قرآن خودشان، جهان، خدا، قیامت و ارزش‌ها را نشناسند، برای نماز آماده نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی ارکان و اصول قرآن، معارف قرآنی و دین را بدانیم برای اقامه نماز آماده می‌شویم، قرآن به ما می‌فهماند که شما هر چقدر خدا را می‌فهمید، هر چقدر نسبت به خدا و قیامت اعتقاد و معرفت دارید، آماده اقامه نماز هستید.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید آنچه که مهم و بزرگ است و باید به دنبال آن باشیم ذکر خداست، ذکر خدا صرفاً ذکر گفتن نیست، ذکر خدا به معنای با خدا بودن، خدایی زندگی کردن و انس و الفت با خدا است وگرنه خیلی وقت‌ها ممکن است لب ما به ذکر بجنبد اما دل ما متحول نشود.

وی یادآور شد: خداوند می‌فرماید مؤمنین حقیقی آن‌هایی هستند که وقتی نام خدا گفته می‌شود، دل‌های آنان می‌لرزد، یعنی همه وجودشان متأثر می‌شود، چنین کسی اهل ذکر است.

آیت‌الله عابدینی افزود: متأسفانه ما خیلی وقت‌ها مانع هستیم و نمی‌گذاریم این انوار به ما برسند، حضرت ابراهیم (ع) فرمودند خدایا من همه وجودم را با تو هماهنگ کردم و زیر پرتو اسماءالله قرار دادم.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه ذکر انسان را به آرامش می‌رساند و نماز والاترین جلوه ذکر الهی است، عنوان کرد: خداوند در آیه 124 سوره طه فرمود هر کس با یاد و نام من نباشد در زندگی دچار تنگنا می‌شود و به آرامش حقیقی دست نمی‌یابد، ذکر انسان را به آرامش می‌رساند و نماز والاترین جلوه ذکر الهی است.

امام جمعه قزوین افزود: نمازهای یومیه، نمازهای واجب و مستحب در طول هفته به ما کمک می‌کنند که چراغ ذکر در ما خاموش نشود.

وی تصریح کرد: خداوند همان جا که حرف از «اشهد انک قد اقمت الصلاه» می‌زند، به کسانی هم اشاره می‌کند که زکات می‌پردازند و اهل حرام و حلال هستند، اگر اهل پرداخت زکات نباشیم نمازمان نماز نمی‌شود، خداوند حفظ کند حاج‌آقا قرائتی را که در این زمینه گام‌های مؤثری برداشتند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها