خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین؛

تشریح برنامه‌های بنیاد قزوین در روز بزرگداشت شهدا/از خبرنگاران فعال ایثار و شهادت تحلیل شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضمن تجلیل از خبرنگاران فعال ایثار و شهادت، برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۹۷۳۶۹
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل بنیاد برگزار شد، ضمن تبریک نیمه شعبان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است و در همین راستا برنامه‌های مختلف ترویجی را برپا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: این فرهنگ مجموعه باورها و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است به همین دلیل این قابلیت را دارد که از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد و بسترهای رشد و پیشرفت جامعه را در همه زمینه‌ها به‌وجود آورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در این راستا خبرنگاران با تهیه خبر و گزارش می‌توانند فرهنگ یاد شده و مفهوم ایثار را که اوج آن جانبازی و شهادت است به خوبی برای قشرهای مختلف مردم به‌ویژه نسل امروز روایت و تبیین کنند.

اسمعیلی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز در تلاش است که ارتباط خود را با رسانه‌ها تقویت کند تا خبرنگاران بتوانند با قلم خود آثار ارزشمندی به منظور اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تولید کنند.

تشریح برنامه‌های بنیاد قزوین در روز بزرگداشت شهدا

وی با اشاره به ایام بزرگداشت شهدا خاطرنشان کرد: یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی(ره) بنیاد شهید تأسیس شد و ۲۵ سال بعد در سال ۱۳۸۳ این روز با عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و در تقویم رسمی کشور لحاظ شد.

این مسوول افزود: در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌هایی با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، تبیین سیره و منش شهیدان، احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن روز بزرگداشت شهدا در نظر می‌گیرد.

اسمعیلی گفت: امسال برنامه‌هایی از جمله تبلیغات محیطی و نصب پوستر در همه اماکن، تبلیغ و ترویج روز بزرگداشت شهدا با استفاده از فضاها و ظرفیت‌های حسینیه‌های شهدا، موزه‌های شهدا، مراکز فرهنگی گلزار شهدا، دیدار مسئولان بنیاد با نماینده ولی‌فقیه و استاندار، تجلیل از مروجان و خادمان شهدا، عطرافشانی، غبارروبی و گلباران گلزارهای شهدا و غرس نهال مثمر با تنظیم شناسنامه در منزل شهدا در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری ویژه‌برنامه بزرگداشت روز شهدا در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین، برگزاری مراسم قرآنی شبی با شهیدان در حسینیه شهید دایی‌دایی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با مشارکت نهاد عمومی کتابخانه استان، برگزاری نمایشگاه عکس شهدا در دستگاه‌های استان قزوین، برگزاری نمایشگاه عکس در نگارخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از همکاران بازنشسته را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد.

اسمعیلی افزود: حضور اتوبوس سیار شهرداری در گلزار شهدا و سطح شهر و خواندن سرود توسط دانش‌آموزان، آمادگی موزه شهدا جهت بازدید عموم، دیدار از متولیان حسینیه‌های شهدای فعال، نشست صمیمی مدیرکل استان با فرزندان معزز شهدای شاغل در بنیاد، برگزاری مسابقات و همایش‌های ورزشی در شهرستان‌های تابعه و برگزاری یادواره شهدای اسفند ماه از برنامه‌های دیگر بنیاد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از همکاری و حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های بنیاد در روز بزرگداشت شهدا تقدیر و تشکر کرد.

نحوه احراز شهدای مدافع سلامت

این مسئول همچنین به نحوه احراز شهید مدافع سلامت اشاره کرد و گفت: بعد از تائید مدارک این شهدای بزرگوار توسط کمیته استانی کرونا، بنیاد شهید و امور ایثارگران مجوز دفن آنها را در گلزار شهدای قزوین صادر می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در ادامه همه مدارک شهدای مدافع سلامت از جمله چگونگی، نحوه و مکان فوت این شهدا جهت احراز هویت جمع‌آوری و از طریق کمیته استانی کرونا به کمیته ملی کرونا در وزارت بهداشت و درمان کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از تایید در کمیته ملی کرونا در وزارت بهداشت و درمان کشور، لیست تائیدشدگان از این وزارت جهت تشکیل پرونده به بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ می‌شود تا مسئولان این نهاد انقلابی به خانواده این عزیزان خدمات ارائه دهد.

تجلیل از خبرنگاران فعال ایثار و شهادت
اسمعیلی در ادامه از همراهی خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس برنامه‌های فرهنگی و خدماتی بنیاد به آحاد جامعه به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران قدردانی کرد.

وی همچنین از زحمات خبرنگاران در

هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار که در پوشش برنامه‌های این کنگره زحمت کشیدند و فضای شهر و رسانه‌ها را به سمت و سوی شعر با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سوق دادند، تشکر کرد.
در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران فعال و برتر حوزه ایثار و شهادت نسرین رحیمی از خبرگزاری ایرنا، سهیلا عظیمی از خبرگزاری بسیج، زینب کلهر از خبرگزاری برنا، لیلا بیگدلی از پایگاه خبری رکنا، سیده فاطمه هاشمی از خبرگزاری شبستان، امیرمحمد اللهیاری از خبرگزاری فارس، نسترن کیماسی از خبرگزاری دفاع مقدس، محمدرضا قزوینی‌مقدم از روزنامه ولایت، ندا حسین‌پور از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی جعفری از پایگاه خبری تیتر قزوین و خبرگزاری ایلنا، مهسا گنجه‌فرد از خبرگزاری ایسنا و ایکنا، فاطمه سلیمانی، مصطفی یزدی و معصومه هاشمی از صداوسیما، فاطمه جهانبخش از خبرگزاری مهر، آرش صالحی از خبرگزاری تسنیم و رقیه کشاورز از پایگاه خبری صبح‌قزوین تجلیل کردند.

گفتنی است انتخاب خبرنگاران برتر بر اساس رصد روزانه فعالیت‌های رسانه‌ها توسط روابط عمومی بنیاد استان بر مبنای انعکاس اقدامات و رویدادهای بنیاد و انتشار مطالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها