خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین؛

بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ پرونده تخلف در شعب تعزیرات استان قروین تشکیل شد/کشف محموله ۱۳۰۰ کیلویی گوشت منجمد تنظیم بازار  

حسن پور با اشاره به مجموع پرونده تخلف در یکساله جاری عنوان کرد: ۹ هزار و ۹۶۷ فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات داشتیم که ۹ هزار و ۷۱۰ فقره از این تعداد مختومه شده و پرونده ها باید تا پایان سال مختومه شوند.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۵۶
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، علیرضا حسن‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد بیان کرد: تعزیرات حکومتی رکن قضایی تنظیم و کنترل بازار است اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تعزیرات حکومتی همراه و همگام با سایر مراجع و در راستای سیاست های دولت مردمی حضور میدانی در بازار دارد. 

وی با اشاره به اقدامات ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ما طرح ویژه نوروز و ماه رمضان را از هشتم اسفندماه آغاز کردیم و تمام ظرفیت و اختیارات خود را برای اجرای این طرح به کار گرفتیم که حضور سازمان صمت، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی و اتاق اصناف در این زمینه قابل تقدیر است.

حسن پور اظهار کرد: امسال کار جدیدی در استان قزوین انجام دادیم که قبل از اجرای طرح، جلساتی با اتاق اصناف انجام دادیم و اختیارات اصناف واگذار شد تا اصناف نسبت به مواردی که مورد توجه ما می باشد توجه لازم را برای اجرای طرح داشته باشند. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین عنوان کرد: طرح از هشتم اسفندماه شروع شد که تا شب گذشته مجموعا بیش از ۱۰۵ گشت ویژه، ۴۹۲ بازرسی و ۲۵۱ واحد متخلف شناسایی شدند. گشت های ما عموما هدفمند هستند. یعنی واحدهایی هستند که به واسطه اعلام مردمی، نهادها، رسانه ها و دستگاه ها به ما اطلاع رسانی می شود و معمولا بازرسان ما به سراغ واحدهایی می روند که از قبل شناسایی شده اند و نشان دهنده این است که همکاران ما مجدانه واحدها را بازرسی می کنند. 

وی افزود: در این مدت ۴۹ واحد صنفی محکوم به نصب پلاکارد و ۴۷ واحد صنفی محکوم به تعطیلی و نصب پلاکارد شدند. 

حسن پور تصریح کرد: همچنین یک محموله ۱۳۰۰ کیلویی گوشت منجمد تنظیم بازار که به صورت آزاد عرصه می شد توسط بازرسان ما کشف شد. عمده نظارت ما بازرسان ما فروشگاه های پوشاک، قصابی مرغ و ماهی، آجیل و لوازم خانگی بوده و همچنین نمایشگاه بهاره و مراکز عمده توزیع کالا و مهمانپذیرهای بین راهی بوده است.  

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به مجموع پرونده در یکساله جاری اضافه کرد: ۹ هزار و ۹۶۷ فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات داشتیم که ۹ هزار و ۷۱۰ فقره از این تعداد مختومه شده و پرونده ها باید تا پایان سال مختومه شوند. همکاران ما در اداره تعزیرات به صورت شبانه روزی در حال بررسی و ارائه فعالیت در حوزه امور مربوط به تعزیرات هستند.

وی اضافه کرد: اعتقاد همکاران ما اتمام پرونده ها با سرعت و دقت در طول ۲۴ ساعت است. میانگین رسیدگی به پرونده ها در طول سال ۶ روزه بوده در حالی که طبق برنامه عملیاتی سازمانی، ۱۵ روز زمان برای رسیدگی به پرونده ها در نظر گرفته شده است و این موضوع بیانگر تلاش همکاران ما در تعزیرات حکومتی استان قزوین می باشد.

حسن پور یادآور شد: مجموع کل محکومیت ها در بخش کالا و خدمات بیش از ۵۱۱ میلیارد ریال است و عمده تخلفاتی که رسیدگی شده شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم رعایت قوانین صنفی، احتکار و برخی موارد دیگر بوده است.

این مسوول اظهار کرد: برخی از افراد سودجو علی‌رغم افزایش مجازات‌ها همچنان به تخلفات خود ادامه می‌دهند و به همین دلیل در راستای احقاق حقوق مردم، همکاران این اداره کل از بیشترین اختیارات خود در این زمینه استفاده می کنند.

وی یادآور شد: در همین راستا، علاوه بر سامانه ۱۳۵ یک شعبه به طور اختصاصی برای شکایات مردم تشکیل شده که مراجعه به آن در حال افزایش بوده که همین مساله بیانگر اعتماد مردم به اداره کل تعزیرات است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اضافه کرد: اتحادیه‌های پوشاک در خیابان خیام بیش از همه مورد توجه بودند که بیشترین تعطیلی و نصب پلاکارد را نیز به خود اختصاص داده اند.

حسن پور از شهروندان قزوین درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ به اداره کل تعزیرات حکومتی استان گزارش دهند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها