حجت السلام والمسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر خطبه‌ای مبنی بر ماه رمضان، میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و اقتصاد بیان کرد.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۶۵
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، متن خطبه حجت السلام والمسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر، مبنی بر ماه رمضان، میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و اقتصاد، به شرح زیر است:
مردم در جنگ اقتصادی همانند دوران دفاع مقدس پایکار هستند/ رونق اقتصادی با مشارکت مردمی همراه است/ امام حسن مجتبی علیه السلام جامع فضیلت و کمالات است
ضمن تبریک سال ۱۴۰۳، سال جهش تولید بامشارکت مردم، با اشاره به پیام نوروزی و بیانات نوروزی مقام معظم رهبری، "مسئله اقتصاد در دین و دنیای مردم تاثیرگذار است و بهبود اوضاع اقتصادی در همه مسائل کشور اثرگذار است " و روایت هم داریم؛ که کسی که معاشش تامین نشود معنویت و معادش هم تأمین نخواهد شد.

یا در دعا می‌خوانیم خدایا بین ما و اقتصاد و نان فاصله نینداز، زیرا ملتی که با اقتصاد فاصله بگیرد و معاش او با مشکل مواجه شود دینداری آن ملت هم مشکل خواهد بود، نیز گفت: "به خاطر اهمیت مسئله اقتصاد می‌بینیم آمریکا و همراهانش به جد و بی‌وقفه برای فروپاشی اقتصاد ایران عزیز تلاش می‌کنند"

آری! تمام تلاش آن‌ها این است که از طریق جنگ اقتصادی به کشور ما ضربه بزنند و مردم را از اطراف خیمه انقلاب متفرق کنند همانطوری که گروه نفاق و دشمنان در عصر پیغمبر اکرم (ص)، اطرافیان پیغمبر را تحریم اقتصادی می‌کردند و می‌گفتند؛ باشد که به وسیله این تحریم‌ها اطراف پیغمبر خالی شود.

ولذا مردم باید مانند دفاع مقدس در صحنه اقتصاد حضور واقعی و مثمر ثمر داشته باشند، باید برای رونق تولید و اقتصاد از زیرساخت‌های موجود، ابتکارات و خلاقیت‌های مردمی و قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و نیروی جوان تحصیل کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد و در یک کلام باید از ظرفیت مردم برای رونق اقتصاد بهره برد و در مورد وحدت و انسجام ملی هم گفت: "رقابت‌های داخلی و اختلافات سیاسی نباید موجب نفرت پراکنی و ایجاد دشمنی واهانت آزار و احیاناً دروغ و افترا علیه یکدیگر شود، همه باید اخوت دینی را حفظ و تقویت کنند. "

ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و روز اکرام، آن حضرت، جامع همه فضائل و کمالات بود؛ اصالت پاک، مدح آن حضرت درقرآن کریم درآیات مختلف، بندگی و عبادت آن حضرت، تواضع، مردمداری، انفاق و فقیرنوازی، شجاعت، حلم و بردباری، صبر و استقامت و... آن‌حضرت زبانزد عام و خاص بود پیامبر اکرم (ص) فرمود: اگر فضیلت به صورت یک انسان مجسم، درآید آن حسن علیه السلام خواهد بود.

آن حضرت بنده خاکسار خداوند متعال بود و در نماز روح و روانش متغیر می‌شد، رنگ از رخسارش می‌پرید و بند بند وجودش می‌لرزید، او عابدترین، زاهدترین و برترین مردم زمان خویش بود و...، همیشه از یاد مرگ، قبر و قیامت گریه می‌کرد.

امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق اقتدا و تاسی به آن حضرت در زندگی را عنایت فرماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها