گزارش ویژه:

گروه‌های جهادی؛ پیشگامان محرومیت‌زدایی

حضور جوانان فعال و آتش به اختیار در عرصه فعالیت‌های جهادی سبب شده است تا آن‌ها گوی سبقت را از مسئولان ربوده و در زمینه محرومیت‌زدایی و تلاش برای رفع مشکلات مردم پیشگام باشند.
کد خبر: ۹۱۹۹۲۱۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، از جمله مسائلی که جزء اهداف اصلی انقلاب اسلامی است و بارها در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده مسئله خدمت به مردم و به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه است.

در طول سال‌های اخیر و با وجود برخی سوء‌تدبیرها و ناکارآمدی‌های مدیریتی شاهد بودیم که شرایط زندگی عموم مردم به ویژه قشر مستضعف جامعه نسبت به قبل سخت‌تر شده است.

در مقابل شاهد هستیم که حضور جوانان فعال و آتش به اختیار در عرصه فعالیت‌های جهادی سبب شده است تا آن‌ها گوی سبقت را از مسئولان ربوده و در زمینه محرومیت‌زدایی و تلاش برای رفع مشکلات مردم پیشگام باشند.

جوانانی که از باارزش‌ترین دوران زندگی خود را وقف پیشرفت کشور، خدمت به مردم، محرومیت‌زدایی، جهاد و تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف اسلام و انقلاب کردند.

"معین وفادار" یکی از فعالان فرهنگی و جهادی استان گیلان است که مسئولیت گروه جهادی "کریم اهل‌بیت" را برعهده دارد و در این گزارش بخشی از تلاش‌های این گروه را تشریح می‌کند.


وفادار با بیان اینکه گروه جهادی "کریم اهل‌بیت" فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ در گیلان آغاز کرده است اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت مناطق حاشیه‌ شهر رشت هدف اصلی این گروه جهادی است.

وی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در مناطق حاشیه‌ای شهر رشت تصریح کرد: تهیه سبد‌های غذایی، لوازم خانگی، بسته‌های پوشاک و بسته‌های لوازم‌التحریر از جمله اقدامات انجام شده در راستای رسیدگی به وضعیت محرومان ساکن مناطق حاشیه شهر رشت است.

این فعال جهادی با بیان اینکه ایستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باهدف ترویج مسائل دینی دینی و فرهنگی در مناطق حاشیه شهر رشت برپا می‌شود افزود: تاکنون ۵۵ خانواده تحت پوشش گروه جهادی "کریم اهل‌بیت" قرار گرفتند عمدتا بی‌سرپرست، بدسرپرست و کم‌برخوردار هستند.

وفادار با اعلام اینکه فعالیت‌های این گروه جهادی در گیلان خلاصه نمی‌شود گفت: حضور در مناطق سیل‌زده استان لرستان از جمله اقدامات گروه جهادی "کریم اهل‌بیت" به شمار می‌آید.

وی آخرین اقدام گروه جهادی "کریم اهل‌بیت" را ساخت یک واحد مسکن محرومین در منطقه شادخال شهرستان شفت دانست و ابراز داشت: این مسکن در مدت ۴ ماه برای پیرزنی ساخته شد که پیش از در شرایطی سخت در یک کلبه چوبی زندگی می‌کرد.

به گزارش بسیج، امروز گروه‌های جهادی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند و لازمه تداوم فعالیت‌های آن‌ها این است که مسئولان، خیران و عموم افرادی که توانایی همکاری با آن‌ها را دارند از کمک و همکاری دریغ نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات