راه اندازی طرح شمسا در سیستان و بلوچستان

طرح شمسا و سامانه کندو ۲ برنامه مهم بسیج دانشجویی درحوزه شناسایی و حل مساله های مهم سیستان و بلوچستان است.
کد خبر: ۹۲۲۱۰۰۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
مسؤول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار بسیج درزاهدان اظهار کرد: یک سال از آغاز رویکرد جدید بسیج دانشجویی مبتنی بر طرح اعطلا می‌گذرد.
کیخا افزود: برخلاف تمامی توطئه‌ها و دشمنی‌ها به فرمود: ه مقام معظم رهبری شهادت حاج قاسم نشان داد مسیری که می‌رویم درست است.
وی ادامه داد: بسیج به عنوان یک تشکل از سال ۶۷ فعالیت خود را آغاز کرد و از مرز ۳۱ سالگی گذشتیم، کارنامه مثبت و درخشانی از بسیج نشان داده شد، اما معتقدیم بسیج میتواند موثرتر در فضای کشور نقش ایفا کند.
کیخا بیان کرد: بعد از مدت‌ها کار مطالعاتی و بررسی پیرامون منویات رهبری انقلاب، بسیج به این رسید که باید رویکرد خود را از موضوع محوری به سمت مسئله محوری تغییر دهد چرا که قائل به این هستیم که اگر مسئله‌های جامعه را ندانیم نمیتوانیم کاری انجام دهیم.
وی افزود: در همین راستا بیش از ۳۰ سخنرانی رهبری انقلاب در محور دانشگاه و دانشجو و بسیج مورد مطالعه قرار گرفت و در حوزه‌های محتلف انقلاب به این رسیدیم که از اول باید مسائل را شناسایی کنیم و بعد از آن شناخت راه است.
مسؤول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان گفت: در واقع مسئله مهم شناسایی علت‌های وقوع اشکال است و گام دوم راه حل‌ها و بعد از آن گام عملیاتی ما شروع می‌شود که گام گفتمان سازیست، گام چهارم و گام پنجم ما گام اقدامات جهادی است، برای همه این گام‌ها باید هسته داشته باشیم تا بتوانیم کار را پیش ببریم.
این مسؤول ادامه داد: تمام برنامه‌ها ناظر بر این طرح و رویکرد آن دارد طراحی می‌شود، راهیان نور این دوره هم بنا است مسئله محور باشد و حدود ۲ هزار دانشجو در همین راستا به مناطق جنگی اعزام خواهند شد و برای همین راهیان نور امسال متفاوت خواهد بود.
وی افزود: طرح شمسا و سامانه کندو هم در استان راه اندازی شده است تا نظام مسائل استان را در حوزه‌های مختلف جمع اوری کرده تا با یک فرایند به راه حل آن بپردازیم.
ارسال نظرات