مسئول جشنواره خدمت کانون های خدمت رضوی مازندران:

چهارهزار و ۸۰۷ خادمیار رضوی مازندران تعیین وضعیت می‌شوند

مسئول جشنواره خدمت کانون های خدمت رضوی مازندران از تعیین وضعیت چهارهزار و ۸۰۷ خادمیار رضوی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۲۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سهیل صالحی پیش از ظهر امروز  در گفتگو با خبرنگاران، به سیستم خادمیاری و نوع فعالیت محبان اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه دوستداران امام رضا(علیه السلام) درجهت رفع چهره فقر از ایران اسلامی اشاره کرد وگفت: رهبر معظم انقلاب فراگیری جایگاه ملکوتی حضرت رضا (علیه السلام) را در همه جای ایران تاکید می کنند از این رو در همه استان ها دفترنمایندگی آستان قدس رضوی تشکیل شده است.

مسئول جشنواره خدمت کانون های خدمت رضوی مازندران افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهاد هایی همانند بسیج سازندگی ، کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بهزیستی با هدف محرومیت زدایی، قدم های زیادی برداشته اند اما این روز ها کسانی به عرصه محرومیت زدایی به میدان آمده اند که گمنام ، بی نام و نشان و بدون چشم داشتی تنها با عشق و ارادت به امام مهربانی ها فعالیت می کنند و افتخار خادمیاری حرم رضوی را با خود به همراه دارند .

وی با بیان اینکه اساس کار در بحث خادمیاری، توانمند سازی محرومان و مستضعفان است، ادامه داد: تشکیل کانون های خادمیاری تعریف جدیدی از خدمت به امام رضا (علیه السلام) را به وجود آورد و نشان داد که خدمت تنها نباید در حریم حرم متوقف شود مهم ترین هدف این کانون ها این است که هر فرد در هر جایی که زندگی می کند در حد توان خود می تواند به هم نوعش کمک کند .

صالحی با بیان اینکه تمامی فعالیت های خادمیاران از طریق سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ساماندهی می شود، افزود: خادمیاران بایستی شش ساعت در هفته در محل کار یا زندگی خود به نیت امام رضا(علیه السلام) به محرومین خدمت رسانی کنند و فعالیت ها در سامانه خادمیاری ثبت و درج شود، اظهار کرد: ثبت گزارش فعالیت های خادمیاران رضوی در سامانه خادمیاری برای تحقق شیفت حرم ضروری است.

وی به مشکلات معیشتی مردم در شرایط بحران کرونا اشاره کرد و گفت:دستگیری از نیازمندان از فعالیت های روتین خادمیاران بوده و هست اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی برخی مشاغل بایتس بیش از گذشته به نیازمندان توجه شود از این رو ارتباط مستمر خادمیاران با مسؤلین کانون های محلی برای گره گشایی از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی مورد انتظار است .

کارشناس امور خادمیاری دفتر کانون های خدمت رضوی مازندران با بیان اینکه حضور مستمر مسؤلین کانون های محلی و موضوعی شهرستان های استان مازندران در دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان ها برای هماهنگی بیشتر و بهتر با اعضای کانون های محلی و موضوعی مورد انتظار است، تاکید کرد: در ایام کرونایی باید این ارتباط و همکاری بیشتر از گذشته برقرار باشد.

صالحی به نقص پرونده خدمت چهارهزار و 807خادمیار دراستان اشاره کرد و افزود: به رابطین شهرستان فرصت دادیم تا یک هفته آینده تعین و تکلیف کنند .

وی به تعطیلی موقت شیف حرم خادمیاران رضوی به جهت شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: وضعیت رزرو خدمت که توسط مسؤلین کانون های محلی انجام خواهد گرفت در شهرستان ها ضعف زیاد داریم بیشترین رزرو خدمت به شهرستان های بابلسر ، جویبار و محمود آباد اختصاص دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها