خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی

عقد قرارداد تسلیحاتی، برگ برنده ایران در برجام/برخی رسانه ها ناخواسته به شبکه های معاند خوراک خبری می دهند

خوش عقیده عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی برجام، امضای قرارداد تسلیحاتی برگ برنده برای ما خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۸۰۸۷۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

خوش عقیده، کارشناس مسائل سیاسی سپاهه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن عرض تسلیت ایام ماه صفر و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به موضوع برجام بیان کرد: دولت تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی را در مذاکره با غرب می دانست و برجام را امضا کرد، اما متاسفانه علیرغم عمل به تعهد ایران، طرف های غربی و آمریکایی پایبند به این قرارداد نمانده و ترامپ خروج از برجام را رسماً اعلام کرد.

وی گفت: مکانیسم ماشه به این معناست که هر کدام از طرف‌های قرارداد اراده کند می تواند تحریم‌های ایران را بدون در نظر گرفتن رای شورای امنیت سازمان ملل بازگرداند.

خوش عقیده ادامه داد: هرچند که طرف اروپایی به نوعی اقدام آمریکا را خلاف قانون دانسته و اعلام کرده که آمریکا با خروج از برجام اجازه رای علیه ایران برای بازگشت خودکار تحریم ها را ندارد و اگر ایران به تعهدات از پیش تعیین شده خود پایبند باشد اجازه دارد در ۲۷ مهر ۹۹ قرارداد تسلیحاتی امضا کند، اظهار کرد: نکته اینجاست که طرف های اروپایی که ایران امید به رای آنها دارد اگر اجازه عقد قرارداد تسلیحاتی به ایران بدهند برگ برنده برای ما خواهد بود و تنها امید دولت به برجام همین اتفاق است. هرچند آورده اقتصادی زیادی برای ما نخواهد داشت زیرا بخش عظیمی از توان دفاعی و تسلیحاتی ما برپایه خودکفایی داخلی و کاملا بومی است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس و توجه به موضوع کرونا عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند عاشقان سیدالشهدا و علاقه مندان به شرکت در پیاده روی اربعین امسال در منزل بمانند، زیارت اربعین را با تأمل و توجه بخوانند و برای رفع این بلا از جامعه بشری دعا کنند. متاسفانه برخی از هموطنان آماده سفر شده و حتی برخی با مرزبانی نیز درگیر شده اند. امسال هم عقل و هم شرع حکم می‌کند که حفظ جان از اوجب واجبات است و برای پرهیز از اشاعه ویروس، سفر به سال‌های بعدی موکول شود.

کارشناس مسایل سیاسی در انتهای سخنان خود به مصاحبه نماینده مجلس قزوین در خصوص اعطای امکانات رفاهی به نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: خصوصیت فضای مجازی عملیات روانی و سوار شدن دشمن بر افکار مردم است. اولین گام در موضوع سواد رسانه عدم قضاوت ناآگاهانه درباره خبر و لزوم پیگیری و بررسی واقعیت موضوع است.
البته از نمایندگان مجلس هم انتظار هوشمندی بیشتری در خصوص گفتگو با رسانه ها می رود. زیرا برخی از خبرگزاری‌ها ناخواسته به شبکه های معاند خوراک خبری می دهند.

 

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها