خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

تدوین چشم انداز برنامه پنج ساله آموزشی، مبتنی بر سند تحول بنیادین در استان

اصغری گفت: چشم انداز برنامه پنج ساله آموزش و پرورش استان قزوین، مبتنی بر سند تحول بنیادین تدوین شده است.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۴۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در جلسه مدیران متوسطه ناحیه یک قزوین با تاکید بر موضوع دانش و مهارت به عنوان مولفه های لازم در ارتقاء توانمندی های دانش آموزان، گفت: برای ارتقاء سطح دانش و مهارت دانش آموزان به عنوان آینده سازان كشور آنچه بیش از همه حائز اهمیت است، نحوه آموزش مهارت ها، شناسایی استعداد ها و نیازمندی های لازم در مدارس تاثیر گذار است.

اصغری اظهار کرد: سازمان يادگيرنده سازمانی است كه می آموزد تغيير كند و متحول شود و باید يادگيری در مدارس شکل گیرد که منجر به تغییر رفتارها و نگرش هاي افراد گردد و افراد آن مجموعه شکل جديد انديشيدن، مشارکت جویی و مسئولیت پذیری را درآن مي آموزند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قزوین بیان کرد: مدیران مدارس باید تلاش کنند تا افزایش زمینه مشارکت و همکاری در مدارس برای ایجاد شرایط مناسب در تقویت فرهنگ مشارکت جویی در جهت بهبود کیفیت آموزش‌ صورت گیرد.

وی مستند سازی تجارب ارزشمند معلمان را امری ضروری عنوان کرد و گفت: مستند کردن فعالیت ها و رویدادهای اثر بخش مدارس و آموزش‌های مجازی این روزها بسیار مهم است، تا از این تجارب بتوانیم درآینده بهره لازم را ببریم.

حسنعلی اصغری مدرسه را رکن اصلی تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: اساس برنامه ها مدرسه محوری، تفویض اختیار و ارتقای شایستگی‌های مدیران مدارس خواهد بود.

وی در پایان مدرسه ای را موفق عنوان کرد که هماهنگی و همکاری لازم بین ارکان آن وجود داشته باشد و افزود: مدیر مدرسه که اصلی ترین رکن می باشد باید با رهبری و هدایت ارکان مدرسه، آنان را در جهت رشد همه جانبه دانش آموزان هدایت نماید.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها