خبرهای داغ:
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

خانواده و روحانیون نقش تعیین کننده در کنترل فرق ضاله دارند

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خانواده و روحانیون نقش تعیین کننده‌ای در کنترل فرقه‌های ضاله در جامعه دارند.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۲۷
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
حجت‌الاسلام محمد تقی سیفیایی شامگاه سه شنبه در نشستی در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در موضوع مقابله با فرق و نحله های ضاله پرداخت، تأمین نیاز معنوی، روحی و عاطفی افراد جامعه را یکی از کارآمدترین ابزار در جلوگیری از جذب در فرق ضاله عنوان کرد و افزود: مقابله با فرق یک ظاهر مستقیم دارد و یک باطن غیر مستقیم. در واقع اجرای مؤثر این کار از یک طرف؛ تأمین نیاز معنوی و از یک طرف تأمین نیاز روحی و عاطفی افراد را می‌طلبد که اگر در فضای درست و مناسب انجام شود، جذب افراد در این مسیر بسیار کمتر اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام سیفیایی با تأکید بر نقش مؤثر خانواده و روحانیون در انجام این رسالت مهم بیان کرد: به حمدالله سرعت مبارزه با فرق، شتاب زیادی پیدا کرده و به نتایج بسیار خوبی هم رسیده است که در این میان نباید از نقش خانواده و روحانیون غافل شد.

وی افزود: در خانواده‌هایی که نیاز معنوی، فکری و عاطفی افراد به خوبی تأمین شود، انحراف و جذب در این مسیر کمتر اتفاق افتاده است و همچنین در تأمین نیاز معنوی افراد در جامعه، این وظیفه روحانیون است که بتوانند نقش مؤثر خود به خوبی را ایفا نمایند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده، گسترش نماز جمعه و انتصاب ائمه جمعه در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان بوده که کمک بسیار زیادی در کنترل مشکلات ناشی از ترویج فرق ضاله داشته است.

حجت الاسلام فردآقایی افزود: علاوه بر فعالیت و روشنگری ائمه جمعه در نقاط مختلف استان، چند اتفاق کلان نیز به موازات آن رقم خورد که از جمله می‌توان به تأسیس دانشگاه امیرامومنین، اجرای طرح هجرت و اجرای طرح امام محله و روحانیون مستقر اشاره کرد که برای تأثیر بسزای روحانیون مستقر در کنترل و مهار این موضوع، به دنبال افزایش سهمیه در این طرح هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها