خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قروین؛

پشتوانه مردمی، پشتیبان سپاه و ارتش بود

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قروین با اشاره به نقش مردم در دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس، ملت سرافراز، پشتیبان سپاه و ارتش بود.
کد خبر: ۹۳۷۶۲۵۸
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین سردار رستمعلی رفیعی آتانی به مناسبت هفته دفاع مقدس، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه قزوین بیان کرد: قزوین در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و در هر سطحی ستاره های درخشانی را تقدیم انقلاب کرد. در خدمتگزاری، دولت خدمتگزار رجایی را دارد. در روحانیت سیدالاسرا دارد، آسمان ایران خلبانان برجسته ای چون بابایی و لشگری دارد. قزوین در شکست نبرد خیبر قهرمان پرور بود آنچنان که به تعبیر محسن رضایی «به ما جرات جنگیدن در نبرد خیبر را در لشگر علی بن ابی طالب، شهید زین الدین و شهید حسن پور دادند.» هرچه این لیست بلند بالا را بشماریم، انتها ندارد چون باورهای مردم قزوین انتها ندارد.

وی گفت: جنگ بر ما تحمیل شد و دشمنان از پیروزی انقلاب با ما وارد جنگ شدند و آرزو داشتند که ۲۲ بهمن نقطه پایان انقلاب باشد و غائله های زیادی را در طول پیروزی انقلاب به راه انداختند و برای دستیابی به هدف خود، با تمام امکانات وارد عرصه نبرد شدند.

سردار آتانی اظهار کرد: جنگ در شرایطی شروع شد که ارتش متدین و بدنه حزب اللهی در حالی پای کار آمد که فرماندهان ارتش نظام پهلوی یا فرار کرده بودند و یا دستگیر شده بودند. سپاه مشغول موارد داخلی بود و هنوز کشور به ثبات سیاسی و اقتصادی نرسیده بود. در این شرایط متزلزل، جنگ بر میهن اسلامی ما تحمیل شد.

وی گفت: در آن دوران برخی از دولتمردان و سیاسیون در دستگاه دشمن فعالیت می کردند و روشن بود که با این شرایط داخلی دشمن به طمع برای دست اندازی به میهن اسلامی ما می افتد اما دشمن، قدرت بی بدیل ملت متدین و امام عزیز را نشناخته بود. با تمام نابسامانی های داخلی، وارد جنگ تحمیلی شدیم.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: دشمنان اسلام آرزو داشتند ما را در چند روز اول جنگ شکست دهند و آمریکای خیانتکار با دسیسه و با همراهی همفکرانش بارها دست به توطئه علیه ملت بی دفاع ما زدند. با کودتا مزدوران از جمعیت ۳۶ میلیونی آن دوران مجوز کشتن ۱۰ میلیون را گرفته بودند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: فرمانده کل قوا در آن روزها، بنی صدر خائن بود که در چند ماهه اول جنگ کاری از پیش نرفت و در چهار عملیاتی که در آن برهه انجام شد شکست خوردیم چرا که در آن برهه، حرفی از امام(ره) و باورهای دینی نبود. پس از برملا شدن خیانت بنی صدر و عزل وی از ریاست جمهوری، جان تازه ای به میدان های جنگ جاری شد.

سردار آتانی عنوان کرد: پس از عزل بنی صدر، فرزندان واقعی امام(ره) وارد میدان عمل شدند و عملیات های محوله با موفقیت انجام شد. ما در جنگ تحمیلی هشت ساله در برابر ارتش رژیم صدام که از حمایت آمریکا و ۴۰ کشور دنیا و با تجهیزات پیشرفته و کمک‌های مالی کشورها برخوردار بود، مقاومت کردیم.

مقام ارشد نظامی استان ادامه داد: در سال ۶۱ با بدنه حزب الهی ارتش مقتدر و فرماندهی صیاد شیرازی، با نابغه نظامی حسن باقری، غلامعلی رشید، محسن رضایی با پشتوانه مردمی، چهار عملیات بزرگ طراحی و با موفقیت اجرا شد و صاحب عملیات فتح المبین شدیم که عمق این عملیات ها، عملیات بیت المقدس که موجب آزادسازی خرمشهر شد.

وی در ادامه اضافه کرد: برخی از کسانی که در جنگ هیچ نقشی نداشتند شروع به شبهه افکنی کردند که چرا پس از پیروزی خرمشهر، جنگ را به اتمام نرساندیم. باید گفت دستاورد عظیمی به دست آورده بودیم و به خودباوری رسیده بودیم. ملت پشتیبان سپاه و ارتش بود و روز قدرت نمایی ما و تنبیه پی در پی متجاوز بود و این سخن امام راحل بود که متجاوز باید تنبیه شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به پیشرفت جنگ تصریح کرد: در سال ۶۵ عملیات ها با موفقیت اجرا و اکثر نقاط آزاد شد و هنوز پشتیبانی کننده صدام تأدیب نشده بود، شلمچه و کربلای ۵، میدانی شد تا به تمام دشمنانمان بگوییم که مقابل این ملت نمی توانند مقاومت کنند. لذا قطعنامه ۵۹۸، با بندهایی که به نفع ایران بود صادر شد و دستاورد عظیم دفاع مقدس این بود که روزگاری با دستان خالی و سیم خاردار به عنوان کالای راهبردی دفاع مقدس را به پیروزی رساندیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها