دفاع مقدس بخش مهمی از هویت نظام و انقلاب اسلامی ایران است

مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر استان خوزستان گفت: دفاع مقدس بخش مهمی از هویت نظام و انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۳۷۷۴۵۶
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ولیعصر استان خوزستان در نشست بصیرتی کارکنان تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای هشت سال دفاع مقدس، افزود: شهدا این راه را آگاهانه انتخاب کردند و الگو‌های مناسبی برای ادامه مسیر این انقلاب و نظام برای ما به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری در خصوص ارزش‌های دفاع مقدس و لزوم حفظ و نشر آنها،  اظهار داشت: وظیفه داریم ارزش‌های این دوران را به نسل نو منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام رستگار از جنگ تحمیلی به مثابه یک شبه جنگ جهانی که یک طرف آن دولت‌های شرقی و غربی که عامل آن‌ها صدام بود قرار داشت و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران بود یاد کرد و گفت: در واقع این جنگ، جنگ بین اسلام و کفر بود که با رهبری امام خمینی (ره) و پشتوانه مردمی نظام جمهوری به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد:در طول سال‌های گذشته دشمنان انقلاب تمام تلاش خود را علیه نظام اسلامی به کار بسته اند که بارزترین آن‌ها خساراتی است که در طول دوران دفاع مقدس به ملت ما وارد ساختند بوده، اما تلاش‌های آنان برای برای رسیدن به اهداف شوم خود با ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام و هوشیاری مردم کارساز نبوده است.

رستگار تصریح کرد:  ما در مقابل هجمه تمام دنیا حتی یک وجب از خاک مقدس نظام را از دست ندادیم و امروز نیز  امنیت کشور مرهون تجربه دفاع مقدس است.

 وی با بیان اینکه اتکا به جوانان عاملی مهمی در پیروزی ما در دفاع مقدس بود،  افزود: همه این‌ها به واسطه اعتماد به جوانان رخ داد چرا که  در دفاع مقدس ما به جوانان اعتماد کردیم و فرماندهان جنگ بین ۲۰ تا ۳۰ ساله بودند و افرادی مانند شهید باکری، همت و سردار سلیمانی بودند.

وی با بیان اینکه همین فرماندهان جوان خرمشهر را آزاد کردند و افتخارات بزرگی آفریدند، افزود: از تجربه هشت سال دفاع مقدس  دیروز فرهنگ مقاومت امروز متولد شد، مقاومتی که امروز سوریه، یمن و عراق را نجات داد و نام  سردار سلیمانی بر آن می‌درخشد.

رستگار با اشاره به اینکه باید رشادت‌ها و ازخودگذشتگی شهدا برای نسل جوان جامعه تبیین و بازگو شود، تصریح کرد: پاسداران تیپ امام صادق (ع) با تاسی از زندگی شهدا در مسیر توسعه، پیشرفت و حفظ امنیت و آسایش این کشور گام بر می‌دارند.

این مسوول یاد آور شد: وظیفه ما در این برهه حساس از زمان این است که فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان فرهنگ برتر ترویج دهیم و همچنین از فرامین مقام معظم رهبری برای شکست توطئه‌های دشمن تبعیت محض داشته باشیم.

پایان خبر/
ارسال نظرات