خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

موفقیت دانشجویان، پرورش در مکتب انسان ساز قرآنی است

آیت اله عابدینی در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان گفت: اگر دانشجویی در این دانشگاه انسان ساز با دغدغه‌های قرآنی، عزت و کرامت تربیت شود و آن نور قرآنی شامل حالش شود، موفقیت او بیشتر می‌شود و نور الهی باعث هدایت او خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۸۴۲۶۵
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: میزبانی مسابقات قرآن کریم، برگ زرّینی برای استان ما محسوب می‌شود و خدمت کردن در عرصه‌های قرآنی و برافراشته شدن معارف نورانی آن توفیقی برای ما است.

وی با اشاره به آیه 35 سوره نور خاطرنشان کرد: خدای متعال فرمود همه موجودات عالم اعم از انسان، حیوان و گیاه به دنبال نور هستند و کسانیکه ایمان می‌آورند مغناطیس نور الهی آنها را به سمت خدا می‌کشاند. همچنین بر اساس آیه اول سوره ابراهیم درمی‌یابیم که قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) انسان‌ها را از تاریکی به سمت نور هدایت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: اگر بگوییم کتاب خدا و یا عترت الهی به تنهایی برای ما کافی است، سخن نادرستی بیان کرده‌ایم. همانطور که ترکیب هیدروژن و اکسیژن باعث تولید آب و در نتیجه حیات می‌شود، پیروی انسان از قرآن و عترت باعث هدایتش می‌شود.

امام جمعه قزوین در ادامه یادآور شد: بهره‌مندی از نور الهی شانسی و یا قومی و قبیله‌ای نیست؛ بلکه خدا شایستگی، لیاقت و آمادگی را در انسان می‌بیند و او را هدایت می‌کند و اگر کسی از نوری‌ که خدا به او عنایت می‌کند بهره‌مند نشود او هیچ نوری ندارد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: جامعه دانشگاهی، حوزه علمیه و فرهیختگان ما به وسیله نور الهی می‌توانند پیشرفت کنند و شهید شهریاری که با دانش و تلاش جهادی خود به ملت عزّت و اقتدار بخشید از جمله کسانی است که از نور خدا بهره‌برد.

وی تاکید کرد: خدای متعال در آیات ابتدایی سوره علق که ادبیات دانشگاه و مدرسه را برای ما تداعی می‌کند، می‌فرماید انسان دارای صاحب و پروردگار است، عالم حساب شده به وجود آمده و چیزی اتفاقی کنار هم قرار نگرفته است. بعد از این که خدای متعال فرمود انسان از علق آفریده شده است، خودش را معرفی کرد و اولین ویژگی خود را، اکرم بودن دانست و در آیه 70 سوره اسراء نیز فرموده که انسان هم دارای کرامت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال وقتی که از کتاب صحبت می‌کند می‌فرماید کتاب مدرسه قرآن کریم است؛ همه آن چیزی که خدای متعال از ما می‌خواهد از این طریق در اختیار ما قرار می‌دهد. هرکس سستی و خواری را انتخاب کند خدا او را از هیچ کرامتی برخوردار نمی‌کند و ذلت با قرآن به عزت تبدیل می شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه 19 سوره‌ی رعد بیان کرد: خدای متعال می‌فرماید کسی که خودش کوشش کرد و فهمید که این کتاب از ناحیه‌ی خداوند نازل شده با کسی که نمی‌داند برابر است؟ هرکس نفهمید که خداوند این کتاب را نازل کرده، نابینا است و باید تلاش کنیم که این کتاب را بفهمیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر دانشجویی در این دانشگاه انسان ساز، با دغدغه‌های قرآنی، عزت و کرامت تربیت شود و آن نور قرآنی شامل حالش شود، موفقیت او بیشتر می‌شود و نور الهی باعث هدایت او خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها