حرکت کارناوال «کتاب و شادی» در سطح شهر خرم‌آباد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های مختلف همزمان با هفته کتاب، گفت: یکی از این برنامه‌ها حرکت کارناوال «کتاب و شادی» در خرم‌آباد است.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۶۶
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد جواد محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب امسال از تاریخ ۲۴ آبان تا یک آذر در لرستان گفت: همه فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری در هفته کتاب و کتاب خوانی با محوریت کتاب با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری جشن کتاب در همه مراکز استان، اجرای برنامه‌های «من و کتاب» در سطح شهرهای استان، ایستگاه نقاشی یا تصویرگری کتاب و اجرای سرود از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اضافه کرد: اجرای نمایش خیابانی در شهرستان سلسله، مسابقات ادبی «یار مهربان»، برگزاری نشست‌های تخصصی نقد کتاب، ساخت و تهیه کتاب‌های صوتی یا قصه خوانی و قصه گویی، برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز استان و تجلیل از اعضای فعال کتابخوانی و کتابداران، مربیان، نویسندگان، شاعران کانون، حضور کتابخانه های سیار در روستاهای تحت پوشش و اجرای فعالیت‌های کتاب محور نیز از برنامه‌های کانون است.

محمدی با اشاره به برگزاری کارناوال «کتاب و شادی» در سطح شهر خرم آباد بیان داشت: همزمان با اولین روز از هفته کتاب، کاروان بزرگ کتاب شامل هشت کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهر حرکت می‌کنند و ضمن پخش سرود کانون به اجرای برنامه و معرفی کانون می‌پردازند و در ادامه در پارک جنب مرکز شماره پنج خرم آباد توقف کرده و با حضور کودکان و نوجوانان برنامه‌هایی مانند اجرای نمایش موزیکال با موضوع کتاب خوانی، اجرای بازی و سرگرمی و اجرای نمایش «پُوپِله» یا «خروس کاکُل زری» و… را اجرا خواهند کرد.

وی بیان داشت: در این هفته فعالیت عمومی و تخصصی کتاب محور در همه مراکز ثابت، سیار و پستی اجرا خواهند شد و مراکز فرهنگی هنری کانون با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و… برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان افزود: در حال حاضر ۲۷ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۱۷ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در استان لرستان فعالیت دارند.

ارسال نظرات