تقویت بینش سیاسی در بین جوانان از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است

فرمانده سپاه لرستان گفت: تقویت بینش سیاسی در بین جوانان یکی از مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی  است که توسط گروه‌های جهادی و روشن‌فکر بسیجی می‌تواند صورت بگیرد
کد خبر: ۹۳۹۱۲۲۲
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی  در مراسم تجلیل از جهادگران بسیجی لرستان  که همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین استان و گروه های جهادی برگزارشد،اظهار داشت: باور" ما می‌توانیم" باید در جامعه نهادینه شود، چرا که هرچه از دستاوردهای ۴۳ سه‌ساله انقلاب اسلامی داریم بر پایه همین باور است.

ویبا بیان اینکه ثبات و امنیت از دستاوردها و جان‌فشانی‌های جوانان است افزود: جوانان گروه‌های جهادی در قاب معجزه‌آسای نظام سیاسی جمهوری اسلامی امروز باید از کشور صیانت کنند.

 

فرمانده سپاه لرستان بیان‌کرد: گروه‌های جهادی و دستاوردهایشان مغفول مانده‌؛ در دنیا بی‌نظیر است که یک کشور هم نظام ساختاری و کشوری داشته باشد و هم مدعی این باشد که انقلابی است. این ۲ در کنار همدیگر باعث شده که معجزه‌ای در کشور ما رخ بدهد .

سردار کشکولی تصریح کرد: دستاورد دوم ، موتور پیش‌ران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی است که این امر جز با حضور مردم و جوانان محقق نمی‌شود.

وی افزود: امروز اگر دارای فناوری پیشرفته موشکی هستیم و در بحث کرونا جزء معدود کشورهایی هستیم که واکسن تولید کرده ایم و در کنار و مقایسه با کشورهای به‌ظاهر پیشرفته قرار گرفته‌ایم، بازهم دستاورد همین روحیه جهادی است که در کشور حاکم است و این نشان از حضور جوانان جهادگر و مردم در صحنه و پیشرفت علمی حاصل از تلاش جوانان است .

سردار کشکولی اظهار داشت: ما برای پیشرفت علمی کشور شهید داده ایم، صبر کرده ایم  وخسارت داده ایم و این پیشرفت علمی کلانی که در کشور حاکم است ،حاصل خون شهداست .این نتیجه کار جهادی و فنی توسط گروه‌های جهادی و روحیه جهادی و مدیریتی که در کشور حاکم شده‌است .

فرمانده سپاه لرستان بیان داشت: دستاورد سوم بیانیه گام دوم انقلاب که مقام‌معظم رهبری تدوین و ابلاغ کرده‌اند، بحث مشارکت سیاسی مردم و حضور همیشگی مردم در صحنه است. این‌که مردم خودشان در سیاست کشور مشارکت دارند،خود؛ یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است .امروز حضور خیرین در صحنه و مشارکت‌شان در آبادانی کشور و بحث  گروه‌های جهادی که خدمت می‌کنند در راستای همین گام دوم انقلاب و بند سوم فرمایش رهبری است که مردم مستقیم  در سرنوشت کشور مشارکت کنند .

وی افزود: این‌که گروه‌های جهادی متشکل از جوانانی که از محلات خودشان شروع می‌کنند و باعث محرومیت‌زدایی می‌شوند؛ نشان‌دهنده مشارکت حداکثری مردم در سرنوشت کشورشان است و درواقع ریشه کارهای جهادی برطرف‌شدن مسائل و مشکلات از پایین‌ترین سطح جامعه یعنی محلات کم برخوردار تا بالاترین سطح جامعه است .

 وی گفت: اساس تشکیل گروه های جهادی همین خدمات‌رسانی در مواقع حساس  به خصوص محرومیت‌زدایی  و امدادرسانی در مواقع سیل، زلزله و این مسائل است .

سردار کشکولی اظهار کرد:دستاورد سومی که مقام‌معظم رهبری در بیانیه‌ گام دوم انقلاب  به آن اشاره کرده‌اند؛ بحث ارتقاء شگفت‌انگیز بینش سیاسی آحاد مردم در جامعه و دشمن‌شناسی و بصیرت در تمام مواقع بوده‌است .این بخش نه تنها به جوانان بلکه به نوجوانان هم تسری پیدا کرده‌است .جوانان و نوجوانان ما بصیرت سیاسی‌شان در مجامع جهانی تثبیت‌شده است. یعنی بصیرترین و آگاه‌ترین ملت در جهان ملت ایران است و همین بصیرت باعث می‌شود که سنگین‌ترین هجمه‌ها از سوی مجامع بین‌المللی و کشورهای استکبار جهانی دفع و خنثی شود.

وی افزود: تقویت بینش سیاسی در بین جوانان یکی از مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی  است که توسط گروه‌های جهادی و روشن‌فکر بسیجی می‌تواند صورت بگیرد .مسئولیت گروه  های جهادی این است که در جنگ نرم دشمن که بر علیه کشورمان صورت‌گرفته است بصیرت‌افزایی و روشنگری کنند .

سردار کشکولی اشاره کرد: پنجمین دستاورد انقلاب اسلامی که مقام‌معظم رهبری اشاره کرده‌اند، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور است. کشور سختی‌های زیادی را تجربه کرده و اگر این سختی‌ها نبود ما به‌دنبال پروژه‌های پیشرفت در کشور نمی‌رفتیم .

وی افزود: ما امام‌زمان(ارواحنا فدا) را به‌عنوان منجی در جامعه جهانی مطرح کرده ایم و به ایشان اقتدا داریم .چون اجرای عدالت خیلی سخت است؛ عدالت نسبی را سعی کردیم که رعایت کنیم .در نظام جمهوری اسلامی در مقایسه با غرب و در مقایسه با  کشورهای پیشرفته ما توانستیم در توزیع ثروت و قدرت در بین تمام مناطق کشور عدالت نسبی را رعایت کنیم. امروز مفتخریم که در تمام نقاط کشورعدالت در برخورداری از امکاناتی مانند برق ،گاز و آب  را برای تمام مردم رعایت و به‌جا بیاوریم ؛درحالی‌که ما شاهدیم که در کشورهای دیگر حتی در کشورهای پیشرفته هم به این مقدار که در کشور ما هست عدالت به‌صورت نسبی پیاده نمی شود.

 سردار کشکولی افزود: خیلی‌ از ملت ها  از امکانات اولیه محروم هستند و فاصله طبقاتی در کشورهای دیگر به‌شدت مطرح است . ما توانستیم با کمک گروه‌های جهادی در خیلی از روستاها و مناطق حاشیه شهرها ضریب کیفیت زندگی را ارتقا دهیم .مناطقی که حتی ضریب ۸ و ۹ داشتند را به ضریب‌های بالای ۹۰ درصد برسانیم؛ این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و جز با گروه‌های جهادی و حضور جوانان این امکان میسر نمی‌شد .

فرمانده سپاه لرستان اظهار داشت: ششمین دستاوردی که مقام معظم رهبری آن را مطرح کرده‌اند ؛ افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه است .گروه‌های جهادی علاوه‌بر این‌که خدمات ارائه می‌ دهند در بحث تقویت روحیه معنویت در جامعه هم تلاش می‌کنند .این خود تاثیر بسزایی در بحث پیشرفت کشور و تزریق روحیه امیدواری و مبارزه با ناامیدی و یاس در جامعه دارد.

 وی افزود: این اصل را مقام‌معظم رهبری خیلی در جامعه روی آن تاکید دارند و مردم خواهان آن هستند معونیت افزایی است. امروز در کنار خدمات نیروی انتظامی در جامعه ،گشت‌های رضویون را در سطح شهرها داریم که جوانان مؤمن و انقلابی بدون جیره و مواجب در این گشت‌ها با دستگاه نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.  اگر بحث معنویت و روحیه معنوی این جوانان نبود چه انگیزه‌ای می توانست این جوانان با شور و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت را در کنار نیروها و دستگاه‌های امنیتی  قرار دهد.

سردار کشکولی بیان کرد: بحث امنیت شهرها و بخصوص محلات توسط گروهای جهادی رضویون انجام می گیرد و حتی خیلی‌ها جانشان را وسط می‌گذارند و در درگیری با اشرار مسلح شهید می شوند.

وی افززود: معنویتی که مقام‌معظم رهبری تعریف کرده اند ،یعنی اخلاص و روحیه جهادی .امروز اگر روحیه جهادی و گروه‌های جهادی نباشند، معنویت نباشد، اخلاص نباشد، چه انگیزه‌ای می‌تواند باعث شود که نیروهای جهادی پای کار بیایند و به مردم خدمات‌رسانی کنند. گذشت و خیرخواهی سرلوحه تمام کارهای جهادی  است که باعث ایجاد معنویت در جامعه می‌شود .چیزی که مقام‌معظم رهبری روی آن تاکید دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار داشت: هفتمین و آخرین دستاورد نظام جمهوری اسلامی در بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی آمده است، ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان است .امروز ایستادگی در برابر استکبار جهانی حتی درمیان  کودکانی که تازه زبان‌باز می‌کنند هم نهادینه شده‌است. یعنی به یک فرهنگ عمومی و اجتماعی تبدیل شده است. این ایستادگی دربرابر زورگویان و قلدران جهان دستاورد کمی نیست .چیزی که به منافع ملی کشور مرتبط است و همه مردم حامی و پشتوانه منافع ملی کشور هستند.

سردار کشکولی اشاره کرد: همین‌که دشمن نمی‌تواند در منطقه ما به‌راحتی نفوذ کند و کم‌کم دارد از منطقه دور می‌شود، نشان از این روحیه استکبارستیزی و ایستادگی در برابر زور و قلدری کشورهای استکبار جهانی است.  فلسفه وجود گروه‌های جهادی باید همین مبارزه و ایستادگی و نشان از این باشد که توان داخلی کشور برای آبادانی کشور بیش‌از پیش شده‌ و نیازی به قلدری استکبار نیست.

 وی افزود: امروز با روی کار آمدن دولت جهادی سیزدهم؛ دولتی که به‌دنبال دستاوردهای انقلابی است ، فعالیت گروه‌های جهادی اهمیت بسزایی دارد . مجلس شورای اسلامی ، دستگاه‌ها و دولت هم به‌دنبال کار جهادی هستند .لذا ضرورت دارد که همه بسیجیان و گروه‌های جهادی در این‌ راستا قدم بردارند.

سردار کشکولی گفت: برای پیشرفت و آبادانی کشور و رسیدن به سطح مطلوب باید فعالیت کرد. دولت هم، دولتی مردمی و میدانی و جهادی است . ان‌شاءالله با هم‌افزایی و همکاری می‌توان به آن سطح مطلوبی که برای پیشرفت و آبادانی کشور نیاز است رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات