به مناسبت هفته بسیج در دیّر

دیدار با خانواده شهداء همزمان با هفته بسیج در دیّر صورت گرفت

دیدار با خانواده شهیدان ایرج رنجبر و عبدالحسین فخرایی همزمان با هفته بسیج با حضور امام جمعه محترم شهر دیّر،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دیّر،جانشین فرماندهی سپاه شهرستان دیّر،فرمانده حوزه مقاومت بسیج قدس دیّر صورت گرفت.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۵۷
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

دیدار با خانواده شهداء همزمان با هفته بسیج در دیّر صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر،دیدار با خانواده شهیدان ایرج رنجبر و عبدالحسین فخرایی همزمان با هفته بسیج با حضور امام جمعه محترم شهر دیّر،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دیّر،جانشین فرماندهی سپاه شهرستان دیّر،فرمانده حوزه مقاومت بسیج قدس دیّر صورت گرفت.

دیدار با خانواده شهداء همزمان با هفته بسیج در دیّر صورت گرفت

در پایان این دیدارها با اهدای لوح به خانواده شهداء از آنها تجلیل شد.

شهید ایرج رنجبر از شهدای دانشجو فرهنگی شهر دیّر بود، که برای چهارمین مرحله در تاریخ 1364/11/17 عازم جبهه شد و پس از گذارندن دوره آموزشی و با شروع عملیایت غرور آفرین والفجر ۸ که منجر به فتح شهر فاو به دست نیرومند رزمنگان اسلام شد؛ در آب های اروند رود و به وسیله چند تیر دشمن بعثی در مورخه 1364/11/21 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و معلم ایثار و از خودگذشتگی برای دانش آموزان شهرش شد.

شهید عبدالحسین فخرایی  در سال ۱۳۳۶ در روستای تل سنگ، از توابع شهرستان دیّر، در خانواده ای فقیر، مذهبی و معتقد به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دیده به جهان گشود.

شهید همیشه مقید بود که در نماز جمعه و راهپیمایی ها شرکت نماید. نماز شب را ترک نمی گفت. در ماه رمضان سال ۱۳۶۶ در مصلای جمعه دیّر، جزء قاریان مرسام قرآن خوانی و مقابله بود. یک سال از اقامتش در دیّر می گذشت که ازدواج نمود. در سال های دفاع مقدس، پنج مرحله در تاریخ های در صحنه های حماسه و ایثار حضور یافت که در آخرین مرحله اعزام در گردان امام حسین (ع) سازماندهی شد و سرانجام در شب سوم ماه مبارک رمضان، مقارن با 1367/01/30 در حالی که برای عبادت پروردگار وضو گرفته بود، وضوی عبادتش به وضوی شهادت مبدل شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. چند روز پس از شهادتش، فرزندش به دنیا آمد که بنا به وصیت پدر، نامش را حسین گذاشتند.

دیدار با خانواده شهداء همزمان با هفته بسیج در دیّر صورت گرفت

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات