خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه رفع مشکل و رسیدن به اقتصاد قوی و پویا

ملایر-فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه تنها راه رفع مشکل و رسیدن به اقتصاد قوی و پویا اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: ما به عنوان مسئول و همچنین مردم باید دنبال این کار باشیم و اقتصاد را قوی کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۹۸۵۷
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدجواد حسینی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار در مجموعه نمایشگاهی مجتمع شهرداری ملایر ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و تکریم مقام مادر و زن اظهار کرد: به مناسبت این ایام برنامه‌های مختلفی توسط سپاه ناحیه ملایر و بسیج جامعه زنان در سطح شهرستان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این ایام افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بوده است، افزود: این نمایشگاه حاصل تلاش کار آفرینان شهرستان ملایر که بیشتر آن‌ها نیز زنان سرپرست خانوار هستند، بوده که با تسهیلاتی که از سوی سپاه و صندوق‌های مردم یار در اختیار آن‌ها قرار گرفته کار آفرینی کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه موفقیت این طرح با همکاری نهاد‌هایی از جمله کمیته امداد، شهرداری، سپاه و بسیج سازندگی بوده است، گفت: در این راستا هدف ما کمک به مردم است و ما فقط به عنوان تسهیلگر در این امر هستیم.

وی با بیان اینکه کمک و تسهیلگری و در کنار مردم بودن باعث استحکام‌بخشی و امیدآفرینی برای پیشرفت در حوزه کارآفرینی برای مردم می‌شود، گفت: یکی از مهمترین موضوعات و چالش‌هایی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم موضوع اقتصاد است که همه ما باید کمک کنیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را ارتقا داده و به پویایی برسانیم.

حسینی با بیان اینکه تنها راه رفع مشکل و رسیدن به اقتصاد قوی و پویا اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: ما به عنوان مسئول و همچنین مردم باید دنبال این کار باشیم و اقتصاد را قوی کنیم.

وی اضافه کرد: دولت نیز در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و تعامل خوبی با کشور‌های همسایه برای عرضه محصولات ایرانی در حال شکل‌گیری است که می‌تواند در روند اقتصادی ما موثر باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها باید موثر بوده و خروجی آن برای کارآفرینان امیدآفرین باشد، تصریح کرد: باید با ایجاد یک نمایشگاه دائمی حاصل تلاش و زحمت این کار آفرینان برای آشنایی مردم به نمایش بگذاریم تا تاثیر آن در کار‌های اقتصاد مقاومتی پدیدار شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها کمک به بانوان و کارآفرینان در ایجاد اشتغال بوده است، افزود: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم در راستای توسعه و پیشرفت کار بانوان و اقتصاد مقاومتی گام برداشته و به طبقه محروم و مناطق کم برخوردار کمک‌های لازم را داشته باشیم.

*پرداخت ۱۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای کارآفرینی

مسئول تسهیلگر سپاه ناحیه ملایر نیز با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان ملایر از سوی سپاه ۶۵ صندوق قرض الحسنه مردم یار فعال داریم، گفت: در این راستا خروجی این صندوق‌ها ایجاد ۱۱ تعاونی بوده است.

مرضیه خردمند افزود: این تعاونی‌ها شامل صنایع مینا کاری، کاری سفال و صنایع تبدیلی و عروسک سازی، کار با چرم، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاطی، سبزیجات خشک، سبد پلاستیکی با پلی استر، پخت شیرینی و... است.

وی ادامه داد: در راستای این اشتغال‌ها و کار آفرینی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۳۰ نفر در قالب وام‌های ۱۰ میلیونی تا ۱۰۰ میلیونی با بازپرداخت ۷ ساله و سود ۴ درصد پرداخت شده است.

مسئول تسهیلگر سپاه ناحیه ملایر گفت: در این راستا هر کدام از گروه‌های جهادی در عرصه خود مشغول فعالیت است که خروجی صندوق‌های قرض الحسنه در نمایشگاه به صورت یک غرفه نمایش داده شده است.

وی ابراز داشت: این نمایشگاه در ۴۰ غرفه برپا شده که حاصل تلاش کارآفرینان است که تولیدات خود را از امروز تا ۱۲ بهمن ماه به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات