هیچ کارفرمایی در سیستان و بلوچستان حق تعدیل نیرو ندارد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هیچ کارفرمایی در استان حق ندارد به بهانه افزایش حقوق کارگر یا دلایل دیگر، تعدیل نیرو کند و کارفرمایان موظف هستند مطابق قوانین و مقررات حق و حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.
کد خبر: ۹۴۲۹۵۵۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

به گزارش  خبرنگار بسیج از زاهدان حامد آرامش در گردهمایی روز جهانی کارگر که با حضور جمعی از کارگران شهر زاهدان در خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند کارگران از اقشار تاثیرگذار و وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در عرصه های مختلف به خوبی به وظایف خود عمل کردند و در دفاع از وطن نقش آفرین بودند.

وی به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال جاری هم اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام یک حرکت جهادی در دولت سیزدهم در راستای توجه به معیشت و رفاه قشر کارگر است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه کارگری که مولد و محور تولید و توسعه است باید امنیت روانی و شرایط معیشتی پایداری داشته باشد، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت کمیسیون کارگری تلاش می‌شود تا وضعیت شرکت‌های استان و پرداخت‌های آن‌ها در حوزه کارگری همواره مطلوب بوده و به بحران تبدیل نشود.

آرامش گفت: کارفرمایان نیز مورد حمایت دولت قرار دارند، چراکه اگر کارفرما نباشد، کارگری نیز وجود ندارد و به همین دلیل اهتمام ویژه ای برای در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق های لازم برای حمایت از صاحبان کسب و کار و کارفرمایان در نظر گرفته شده است که بزودی اعلام می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات