خبرهای داغ:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی قزوین؛

آیین کهن پنجاه بدر، رویدادی مهم در جذب گردشگر در استان قزوین است

خزائلی از حضور فعالان حوزه گردشگری کشور در استان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری به ویژه آیین کهن پنجاه بدر و رویدادهای مرتبط با آن خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۱۱۶۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

قزوین_ علیرضا خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اعلام این خبر بیان کرد: تعداد ۳۰ نفر از خبرنگاران، عکاسان، سفرنامه‌نویسان، راهنماها و فعالان فضای مجازی از استان‌های تهران، کرمانشاه، همدان، گیلان و مازندارن با رویکرد معرفی جاذبه‌های گردشگری هم‌زمان با برگزاری مراسم روزباران و آیین کهن پنجاه‌بدر و رویدادهای مرتبط با آن به استان دعوت شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی قزوین افزود: این افراد به‌منظور تجربه شاخه‌ای از گردشگری به نام گردشگری هوایی و تهیه تصاویر از بافت تاریخی قزوین و مناطق الموت، باراجین و کامان و زرشک در رویداد هوانوردی که همزمان با آیین پنجاه بدر در فرودگاه کشاورزی برگزار می شود، حضور خواهند داشت و پس از آن نیز در مراسم روز باران و آیین کهن پنجاه‌بدر در مصلای باغستان سنتی قزوین به منظور معرفی و آشنایی با این آیین شرکت می‌‎کنند.

خزائلی اظهار کرد: فعالان حوزه گردشگری کشور همچنین از آثار و بناهای تاریخی شهر قزوین شامل مجموعه دولتخانه صفوی، کاخ‌موزه چهلستون، موزه‌های شهر و سنگ نگاره‌ها و موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: آیین پنجاه به در که هرساله در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود یکی از مراسم کهن مردم شهر قزوین است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و امیدواریم با ثبت این مراسم با عنوان “روز باران” در تقویم رسمی کشور بتوانیم گامی مهم در راستای معرفی و تثبیت آن به عنوان یک رویداد فرهنگی و گردشگری برداریم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها