ولایت پذیری از مهم ترین شاخصه شیعیان در جهان به شمار می آید

مسؤل امورروحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: ولایت پذیری یکی از مهم ترین شاخصه شیعیان در جهان به شمار می آید و قطعا دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک این جایگاه بسیار مهم در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۳۸۲۲۷
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان با اشاره به اهمیت بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت ایام بزرگداشت خواهر و برادری است که همه وجودشان را وقف اسلام کرده و تلاش کردند تا بشریت را از ضلالت نجات داده و راه هدایت را نشان آنها دهند و مردم را از انحراف نجات دادند.

این کارشناس امور دینی افزود: بنابراین دهه کرامت از این رو به این اسم نامگذاری شده که هم حضرت معصومه هم امام رضا (علیهماالسلام) به خاطر انجام وظیفه ای که داشتند بدون چشم داشت و بدون اینکه کسی را تحقیر کنند یا دست کم بگیرند تلاش کردند تا در راه حق و حقیقت قدم بردارند و مردم را به حقیقت برسانند.

وی در ارتباط با فضایل و ویژگی های بارز حضرت معصومه(س ) نیز تصریح کرد: مهمترین ویژگی که می توان برای ایشان بیان کنیم مسئله ولایت پذیری و شیعه واقعی بودن است چراکه حضرت  عالمه ، محدثه ، اهل عبادت و تهجد بودند و در روز قیامت شفیعه هستند، اما همه این ویژگی‌ها در سایه ولایتمداری این بانوی بزرگوار است که ارزش پیدا می‌کند، کسی که با تمام سختی ها دست از وظیفه خود برنداشت و توانست رضایت امام زمان خود را کسب کند. بنابراین حضرت فاطمه معصومه به خاطر ولایتمداری که داشتند به این جایگاه بزرگ دست یافتند.

مسؤل امورروحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت:دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است و از این فرصت ارزشمند باید در راستای ترویج سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) بهره گرفت،امروز ولایت پذیری یکی از مهم ترین شاخصه شیعیان در جهان به شمار می آید و قطعا دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک این جایگاه بسیار مهم در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام علی لرستانی در پایان یادآور شد: از جنبه دیگر دهه کرامت امکان دستیابی به معرفت اهل‌بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و خاندان مکرم ایشان را فراهم می‌کند، ما ایرانیان مدیون امام رضا(ع) و خانواده ایشان هستیم که با حضور خودشان در ایران عطر اهل‌بیت(ع) را در کشور ما پراکنده کردند، از این رو دهه کرامت می‌تواند فرصتی باشد تا نسبت به اهل‌بیت(ع) به طور عام و به امام رضا(ع) و بیت مکرم ایشان به طور خاص معرفت و شناخت عمیق‌تری پیدا کنیم.

ارسال نظرات