خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا؛  

جریان انحرافی «واقفیه» به دنبال تضعیف جایگاه امامت و ایجاد اختلاف میان مسلمانان بود

حجت الاسلام پنجی گفت: تضعیف جایگاه امامت، ایجاد اختلاف میان مسلمانان و مشغول ساختن افکار عمومی جامعه به مسائل انحرافی و غفلت از توطئه های اساسی دشمن، از جمله پیامدهای شوم و ناگوار جریان انحرافی «واقفیه»در جامعه شیعی بود.
کد خبر: ۹۴۳۸۷۱۵
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، در مراسم ولادت امام رضا(ع) در جمع پایوران و سربازان ناحیه، به جریان های فکری موجود در دوران امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: پس از شهادت امام موسی کاظم (ع) میان شیعیان در مسأله امامت دو دیدگاه پیدا شد؛ بیشتر شیعیان به امام رضا(ع) روی آوردند و به امامتش گردن نهادند، ولی تعداد اندکی در امامت موسی کاظم(ع) توقف کردند و آن حضرت را در سلسله امامت، آخرین فرد پنداشتند و این جریان « واقفیه » نام گرفتند. این اختلافات و کشمکش های بر سر مسأله امامت، از سوی برخی شیعیان و یاران امام موسی کاظم(ع) بر آشفتگی اوضاع فرهنگی جامعه اسلامی افزود.   

 

وی در ادامه افزود: مورخان، عامل اصلی پیدایش « واقفیه » بعد از شهادت امام موسی کاظم(ع) را مال دوستی و دنیاپرستی سران این فرقه فکری و انحرافی دانسته اند، امام موسی کاظم(ع) تعدادی از یاران خود از جمله علی ابن حمزه بطائنی را مأمور جمع آوری اموال و وجوه شرعی کرده بود. با طولانی شدن مدت زندانی آن حضرت، اموال زیادی نزد این افراد جمع آوری شد و بعد از شهادت آن حضرت، این افراد اموال و وجوهات شرعی را به امام رضا (ع) تحویل ندادند.     

 

حجت الاسلام پنجی، بنیان گذاران مکتب «واقفیه» را برخی از چهره های سرشناس اسلام دانست و گفت: بنیان گذاران مکتب « واقفیه » برخی از چهره های سرشناس اسلام و نزدیک به امامان معصوم(ع) بودند و امام رضا(ع) اندیشه و افکار این جریان انحرافی را مخالف با اسلام قلمداد کرد و سردمداران این اندیشه خطرناک را از خود طرد نمود. تضعیف جایگاه امامت، ایجاد اختلاف میان مسلمانان و مشغول ساختن افکار عمومی جامعه به مسائل انحرافی و غفلت از توطئه های اساسی دشمن، از جمله پیامدهای شوم و ناگوار این جریان انحرافی در جامعه شیعی بود.   

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به فعالیت های سیاسی و فرهنگی امام رضا(ع) در دوران هارون اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) ده سال از دوران آغاز امامت خود را در حکومت هارون سپری کرد و با توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی، دعوت خود را آشکار ساخت و در دو محور سیاسی و فرهنگی در برابر هر دو جبهه مخالف؛ یعنی دستگاه خلافت عباسی و جریان های انحرافی از خط امامت به مبارزه علنی پرداخت. امام رضا(ع) فعالیت های سیاسی و فرهنگی خود را به مدینه محدود نکرد و با سفر به کوفه و بصره، حقایق اسلام به گوش مردم این دو شهر هم رساند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها