استفاده اشتباه از  رفاه برگرفته از تکنولوژی، آسیب‌های عمیقی در جامعه ایجاد می‌کند 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: درست است اختراعات و اکتشافات رفاه به همراه دارد اما اگر در مسیر درست مورد استفاده قرار نگیرند می توانند آسیب‌ها و شکاف‌های عمیقی را در جامعه ایجاد کنند . 
کد خبر: ۹۴۳۹۴۴۲
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در جلسه ابلاغ برنامه‌های ۱۴۰۱ نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع)  لرستان  با بیان اینکه پیامبر اکرم اهل بیت و قرآن را دو امانت در بین ما گذاشت، گفت:  دلها، ذهنها، افکار و قلوب به چشمه جوشان مهارت اسلامی و آموزه‌های اهل بیت اسلام پیوند خورده است. 

وی با بیان اینکه زمینه‌ها و بسترهای لازم برای حضور حضرت فراهم شود، افزود: ما باید دل و جان خود را به معارف الهی، علوی، نبوی، فاطمی، رضوی و مهدوی بسپاریم و ذهن و فکر خود را به چشمه جوشان معارف اسلامی پیوند زنیم. 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد:  در عصری هستیم که بیش از گذشته اختراعات و اکتشافات اسباب رفاه و آسایش است و قابل مقایسه با گذشته نیست و به همین دلیل بیشتر نیاز داریم با معنویت ارتباط برقرار کنیم. 

وی بیان کرد:  درست است اختراعات و اکتشافات رفاه به همراه دارد اما اگر در مسیر درست مورد استفاده قرار نگیرند می توانند آسیب‌ها و شکاف‌های عمیقی را در جامعه ایجاد کنند و فعالیت شما در سپاه لرستان برای ارتقا فرهنگی و تعمیق معارف اسلامی یک مجاهدت است. 

وی با اشاره به سوره ق آیه ۳۶ گفت:   برخی از مردم خود اهل تفکر، اندیشه، تجزیه و تحلیل هستند ، برخی نیز فقط ظاهر را می‌بینند  و دسیسه‌هایی که پشت این موضوع ها است را نمی‌بینند پس فهم افراد متفاوت است، باید افرادی که بشود به آنها تکیه کرد را شناسایی کرد. 

شاهرخی با بیان اینکه فردی که خود قدرت تجزیه و تحلیل را ندارد باید گوش شنوایی داشته باشد افزود: افرادی که در دفتر نهاد ولی فقیه در سپاه فعال هستند مصداق همان است که از قوت تجزیه، تحلیل، اندیشه و تفکر برخوردارند و معنویتی که دارند به لایه های مختلف جامعه  سر ریز می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال دفاع مقدس این معنویتی که از امام راحل به ما رسید به قشرهای مختلف سرایت کرد ، بیان کرد:معنویتی که از رهبری، روحانیت  و در رده‌های مختلف مسئولیت‌های گوناگون به بخش های مختلف سرایت می کند را با تمام وجود خود  باید حفظ کنیم تا بتوانیم به اهداف مقدس و عالی نائل شویم. 

امام جمعه خرم‌آباد افزود: اگر رفاه زده شدیم و به دنبال زندگی اشرافی، ویژه خواری، تبعیض و عدم شایسته سالاری رفتیم، این چنین دسته‌ای  از مسیر صراط مستقیم فاصله می‌گیرد . 

وی بیان کرد: با وجود کانون‌های معنویت و فعالیت‌های فرهنگی، دینی، قرآنی و پیوند خوردن دلها با چشمه معارف اسلامی و آموزه‌های اهل‌بیت در حال رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی در حال حرکت هستیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات