امام جمعه موقت گناوه

با بهره مندی از دستورالعملهای دینی می توان بر بسیاری از اضطراب هاو ترس ها غلبه یافت

حجت الاسلام علی عابدی در ایین درس اخلاق در جمع پاسداران گناوه گفت :با بهره مندی از دستورالعملهای دینی می توان بر اضطراب ترس غلبه یافت
کد خبر: ۹۴۴۱۰۰۸
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گناوه حجت الاسلام علی عابدی با اشاره به آیاتی از کلام ا... مجید گفت: اضطراب و ترس یکی از بیماری‌ها در جوامع می‌باشد که  امنیت اجتماعی را سلب و مانعی برای رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه گاهی از افرادی شنیده می‌شود که ابراز می‌کنند، افسرده ام، نگرانم، بهم ریخته ام که در جامعه کم وبیش افراد درگیر و مبتلا به آن هستند.
امام جمعه موقت گناوه اضافه کرد: یکی از عوامل اضطراب که قرآن ازآن یاد میکند روزی و خرج ومخارج و ترس از فقر ونداری است.
وی در این زمینه بیان داشت:قرآن کریم میفرماید آنقدراضطراب در مشرکین بودکه بچه هایشان را می‌کشتند 
وی افزود: خداوند در این زمینه در قرآن کریم می‌فرماید لاتقتلوا اولادکم من املاق  خدا روزی شما وآن‌ها را میدهد پس نباید به خاطر ترس از فقر و نداری اضطراب بوجود بیاید چرا که خداوند متعال در قرآن کریم آن را نهی نموده است.
حجت الاسلام عابدی اضافه کرد:با بهره مندی از دستورالعمل‌های دینی می‌توان بر اضطراب وترس غلبه یافت  وی تصریح نمود: رزق و روزی مقدر است و خداوند به همه جنبدگان وموجودات عالم روزی میرساند؛ و اضطراب وحرص زدن باعث افزایش روزی نخواهد شد.
وی اضافه کرد: طبق آموزه‌های دینی و الهی با مدیریت صحیح، با دائم الوضو بودن، با خواندن قرآن و عمل درست به کلام وحی و دستورات ائمه معصوم (س)، با خو ش نیتی و امید وتوکل بر خدای یکتا و تلاش و کوشش وکار تنها می‌توان اضطراب و نگرانی و ترس را کنترل و زندگی سعادتمند در دنیا و اخرت داشته باشیم

ارسال نظرات