خبرهای داغ:
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت؛  

۷۶۰ شعبه و باجه در سراسر کشور خدمات تسهیلات را به مددجویان پرداخت می کنند

عاشوری گفت: در سال ۹۵ صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تشکیل شد و در ۳۱ استان، ۳۴ دفتر فعال داریم و ۷۶۰ شعبه و باجه در سراسر کشور خدمات تسهیلات را به نیازمندان پرداخت می کنند.  
کد خبر: ۹۴۴۹۱۷۵
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز نشست خبری دکتر علی عاشوری، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

عاشوری در این نشست، ضمن ارائه گزارش مختصر فعالیت های پنج ساله صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به وجوه متمایز و منحصر به فرد وام های قرض الحسنه کمیته امداد با دیگر بان کها پرداخت و تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه مددجویان و نیازمندان، دستور صریح منابع فقه اسلامی، و بانکداری مبتنی بر شریعت، این صندوق بدون دریافت سود بانکی و کارمزد رایج بانکی به ارائه خدمات مالی خرد به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی می پردازد.

وی گفت: در کنار پرداخت کمک های بلاعوض بخشی از کمک ها به صورت پرداخت تسهیلات بود و در سال ۹۵ صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تشکیل شد و در استان ها در ۳۱ استان، ۳۴ دفتر فعال داریم و ۷۶۰ شعبه و باجه در سراسر کشور خدمات تسهیلات را به نیازمندان پرداخت می کنند. 

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت عنوان کرد: فعالیت ما بر اساس ضوابط بانک مرکزی است و کارت‌های شتابی که در اختیار مشتریان در شبکه شتاب فعال است در حال حاضر هشت میلیون نفر می باشد. ما پرکارترین موسسه قرض الحسنه کشور هستیم.

وی افزود: ما در شش حوزه تسهیلات اشتغال که هدف اصلی امداد برای اشتغالزایی مددجویان است، تسهیلات خرید و احداث مسکن، تسهیلات ودیعه مسکن، تسهیلات درمان، تسهیلات فرهنگی فعالیت می کنیم.

عاشوری یادآور شد: باتوجه به رسالت اصلی ما که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است در حال حاضر تسهیلات ده میلیونی فاقد کارمزد و درصد است و بالای ده میلیون تومان با سود سه درصدی است و شامل جریمه نمی شود نیازمند به سپرده و معدل نیست.

وی اضافه کرد: اگر دریافت کننده تسهیلات مشکل اداری نداشته باشد حداکثر ۴۸ ساعته تسهیلات پرداخت می شود و با همکاری خیرین، بخشی از منابع قرض الحسنه از طریق مردم تامین می شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: این صندوق، صندوق جوانی است که از سال ۹۵ بیش از ۱۲ میلیارد تومان از طریق این صندوق برای یک میلیون و ۹۰۰ نفر تسهیلات پرداخت شده است. در سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۳۱۴ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

عاشوری گفت: در استان قزوین در سال گذشته ۶۶ میلیارد تومان به تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده و در سال‌جاری نیز ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات در این استان پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کنیم قطعا باید طبق ضوابط بانک مرکزی باشیم و تسهیلات ما در حال حاضر تا سقف پنجاه میلیون تومان است. با توجه به قرض الحسنه بودن این صندوق در تضمین ها هم تسهیلات ایجاد کردیم. 

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ادامه با اشاره به اشتغال آفرینی در حوزه بانوان سرپرست خانوار بیان کرد: از سیاست های ما ایجاد اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار است. در سال گذشته ۷۲۲ میلیارد تومان در زمینه خودکفایی در کل کشور پرداخت شد. حدود ۱۵ میلیارد تومان اشتغال و کارآفرینی برای ۶۹۳ نفر در استان پرداخت شده است. 

عاشوری گفت: این تسهیلات ویژه مددجویان است و توانمندسازی موضوع مهم این صندوق است. در حوزه کمیته امداد پروسه مدون و دارای ساختار کامل است به ویژه در پرداخت تسهیلات و برای سایر کسانی که عضو و مددجو نیستند نیز ما از محل سایر بانک ها تسهیلات در نظر می گیریم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها