خبرهای داغ:
مدیر مکتب نرجس شهرستان بیرجند در گفتگو با "بسیج"

قیام امام حسین(ع) مصداق بارز استکبارستیزی و جهاد تبیین است/ ماندگاری نهضت حسینی مرهون مقاومت و روشنگری حضرت زینب(س) است

وریدی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) مصداق بارز جهاد تبیین و نبرد حق علیه باطل بود، گفت: صبر و پایداری، شهامت در افشاء حقایق دین اسلام، دفاع از حق در برابر باطل، تبیین و روشنگری در طول مسیر حرکت اسراء از کربلا به کوفه و شام مهمترین اقدام حضرت زینب(س) در ماندگاری نهضت امام حسین(ع) بود.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۴۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

رفعت وریدی مدیر مکتب نرجس(س) شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (علیه السلام) گفت: یکی از مهمترین خصوصیات قیام امام حسین (ع) عمل به تکلیف بود، همچنین این مهم مورد توجه و عمل تمام انبیا اللهی و ائمه اطهار (ع) بود.

وی با بیان اینکه امامان معصوم ما تابع تکلیف بودند، عنوان کرد: عمل به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر از شاخصه‌های بارز قیام امام حسین (ع) بود چراکه این واجب دینی که هم ردیف با نماز و روزه است توسط حکومت اموی و در راس آن یزید بن معاویه در حال اضمحلال بود.

وریدی با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام اباعبدالله (ع) بود، گفت: مهم‌ترین رسالت بازماندگان واقعه عاشورا و در راس آن‌ها امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بازخوانی و تشریح اهداف قیام امام حسین (ع) بود.

مدیر مکتب نرجس شهرستان بیرجند افزود: حرکت و اقدام حضرت زینب کبری (س) بعد از واقعه عاشورا تداوم دهنده نهضت و خط حضرت زهرا (س) در پیروی از ولایت و امام زمانش حضرت علی (ع) بود.

وی خاطر نشان کرد: صبر و پایداری، داشتن شهامت در افشاء حقایق دین اسلام، دفاع از حق در برابر باطل، تبیین و روشنگری در طول مسیر حرکت اسرا از کربلا به کوفه و شام مهمترین بخش‌های رسالت حضرت زینب (س) در ماندگاری نهضت امام حسین (ع) بود.

وریدی اظهار داشت: خطبه‌های باصلابت حضرت زینب (س) در بیداری و روحیه بخشی به زنان کاروان کربلا اهمیت و تاثیر فراوانی داشت.

مدیر مکتب نرجس شهرستان بیرجند؛ به مدیریت کاروان بازماندگان واقعه عاشورا توسط حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: این نشان از روحیه مقاوم و با صلابت ایشان در شرایط بحران است که منجر به تغییر ماهیت کاروان اسراء به آزادسازی انسان از ضلالت و روشنگری و بیداری اذهان جامعه با ایراد خطبه‌های محکم در مجلس یزید شد.


الگوگیری از عدالت خواهی قیام امام حسین (ع) رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود

وی بر الگوگیری از مکتب امام حسین در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) با قیام حق علیه باطل درس عملی بزرگی در طول تاریخ به تمام دنیا و بلاد مسلمین دادند؛ همان گونه که امام راحل فرمودند: ماه محرم پیروزی خون بر شمشیر است.

وریدی با بیان اینکه الگوپذیری از اباعبدالله(ع) در بیداری ملت‌های مظلوم و مبارزه با ظلم و ستم نقش ویژه‌ای دارد، گفت: ماهیت اصلی قیام امام حسین (ع) استکبار ستیزی و عدالت خواهی در ابعاد اجتماعی، رفتاری، اعتقادی بود که همین ماهیت سرمایه پیروزی ملت ما بر رژیم طاغوت شد.

مدیر مکتب نرجس شهرستان بیرجند، الگوگیری مسئولین کشور از نهضت حسینی (ع) در تمام عرصه‌ها را  لازم و ضروری دانست و افزود: امام خمینی بار‌ها فرموند: مسئولان کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند و مبارزه حق بر علیه باطل را بر کار خود حاکم کنند.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) جهاد در حراست از دین و آرمان های اسلام بود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: حادثه عظیم کربلا از دو جهت قابل تامل و تدبر است درس‌های عاشورا برای حفظ دین و فداکاری در این راه است که در نبرد حق علیه باطل همگان باید در صحنه حاضر شده و ملت را از ذلت به عزت برسانیم.

وریدی بر عبرت آموزی و درس گرفتن از واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: حادثه کربلا ۵۰ سال بعد از پیامبر اسلام در بلاد مسلمین و در مدینه، مکه و کوفه که مرکز اسلام بود رخ داد؛ شرایط به وضعیتی رسید که خاندان پیامبر برای حفظ رسالت و دین اسلام از جان و زندگی خود گذشتند و با تمام وجود در راه حفظ اسلام فداکاری کردند.

وی به نقش زنان حاضر در کربلا در پایداری نهضت حسینی اشاره کرد و گفت: در جریان مبارزه حق علیه باطل زنان جامعه نیز تکلیف دارند که در دفاع از حق و پیروی از ولایت ثابت قدم بوده و در صحنه های مبارزاتی با در هم آمیختن عفاف و تلاش مجاهدانه از حق دفاع کنند.

مدیر مکتب نرجس شهرستان بیرجند گفت: افشاء جنایات یزید و دستیارانش، معرفی مولفه‌های قیام امام حسین (ع) و یارانشان، پاسداری از خط فکری و عملی شهیدان، تربیت نسل شهادت طلب و دنباله رو ولایت بارزترین ویژگی‌های بانوان کاروان امام حسین (ع) به ویژه حضرت زینب کبری (س) بود.

وی مطرح کرد: حضرت زینب (س) فرزند شهید، مادر شهید، خواهر شهید و عمه شهیدان بود که با تمام مصائبی که دید، همچون کوه صبر با صلابت و مقاوم در برابر ظلم ایستاد و ستمگران زمانش را رسوا کرد؛ ایشان نمونه تربیتی و مدیریتی کامل برای خانواده‌ها به ویژه بانوان جامعه اسلامی در تربیت نسل حسینی برای رسیدن به جامعه مهدوی است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها