اعزام کاروان سلامت در دو روستای محروم بخش انابد

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر به دو روستای بخش انابد بردسکن اعزام شدند.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۴۹
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر این شهرستان با همکاری اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی وشبکه بهداشت ودرمان شهرستان در قالب ویزیت رایگان پزشکی توسط پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر ،تحویل دارو رایگان توسط واحد داوطلبان جمعیت هلال احمرشهرستان ، روان شناسی، بینایی سنجی و آموزش های کمک های اولیه و همگانی به دو روستای علی بیگ درمرداد ماه و رسن از توابع بخش انابد در شهریور ماه بمناسبت هفته دولت اعزام و به ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی پرداختند.

 

حسن جوان عنوان کرد: بنا داریم هر دوماه یک بار کاروان سلامت به یکی از روستاهای محروم شهرستان اعزام کنیم.

 

وی به راه اندازی خانه هلال در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: بنا داریم یک خانه هلال نیز در شهر انابد راه اندازی شود.تا بتوانیم با آموزش امدادی به جوانان این بخش درمواقع حوادث از توانمندی اعضا وخیرین استفاده نماییم.

 

وی عنوان کرد: خانه‌های هلال می‌توانند در صورت بروز حادثه با ارتقای تاب آوری جامعه کمک‌های بزرگی به افرادمحلی کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم توسعه متوازن شهری و روستایی، توجه به زیرساخت های امدادی و ایمنی است، گفت: در کنار مسائل سخت افزاری مرتبط با مساله امداد و ایمنی، افزایش سطح تاب آوری جامعه در مواجهه با بحران ها و حوادث از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی گفت: خانه‌های هلال احمر ساختاری داوطلبانه دارند که در سطح محلات روستایی و شهری توسط داوطلبان، خیران و نیکوکاران اداره می‌شوند و با آموزشهای همگانی وامدادی افراد روستا ، می‌توانند در مواقع حوادث طبیعی وغیر طبیعی در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و امدادونجات وحمایت از سلامت افراد جامعه در خدمات امدادی مشارکت کنند.

 

وی گفت: برنامه داریم تعداد خانه های هلال بردسکن را تا پایان امسال افزایش دهیم.

 

جوان با بیان اینکه بردسکن درمجاورت گسل درونه دومین گسل طولانی ایران (پس از گسل معکوس اصلی زاگرس) است. طول تقریبی این گسل حدود 700 کیلومتر است که از مرز ایران و افغانستان در خاور ایران تا نزدیک مرکز ایران امتداد دارد.و یکی از بزرگ ترین گسل های ایران است که می طلبد در بحث پیشگیری اقدامات مناسبی انجام گیردو مردم منطقه بخصوص روستاییان نسبت به مقاوم سازی منازل خود اقدام نمایند.و در اسرع وقت آموزشهای امدادوکمکهای اولیه رافرابگیرند تا در هر خانواده یک امدادگر داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها