صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - 16 June 2023
همدان- فرمانده سپاه ناحیه همدان از اجرای ۴۰ عنوان برنامه شاخص طی هفته دفاع مقدس در شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۵۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی بقایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امسال با همت جمعی و همراهی همه دستگاه‌ها، مردم و بسیجیان، رسانه‌ها و اقشار مختلف چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شعار محوری «ما مقتدریم» شعار سراسرکشور در این هفته است، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در دیدار با پیشکسوتان در آغازین روز هفته دفاع مقدس فرمودند: نقش فرماندهی و محوری حضرت امام (ره) نباید در برنامه‌ها گم شود که این نقش محوری و شاخص را حضرت امام (ره) داشتند و در انسجام‌بخشی همه ظرفیت‌های مردمی ایفای نقش کردند و محور همه فعالیت‌ها مردم بودند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: یکی از مهم‌ترین یادگار‌های امام خمینی (ره) در کشور ما و حتی در اقصی نقاط جهان بسیج مستضعفین است؛ بسیج نهادی برآمده از مردم است که می‌تواند به عنوان یک ظرفیت مردمی و انسجام‌ساز و متشکل از همه استعداد‌ها و علیه همه تهدید‌ها و آسیب‌ها ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: بسیج در شهرستان همدان چندبعدی است و با اتکا به ظرفیت‌های مردمی ایفای نقش می‌کند.

بقایی ابراز داشت: در سپاه ناحیه همدان با کمک پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت برنامه‌هایی را پیش بینی و سازماندهی کردیم که حدود ۴۰ عنوان برنامه شاخص و ۳۴۵ ریزبرنامه طی این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی ادامه داد: آبروی محله «روضه‌های شهدایی»، مقابل منزل شهدا در ۸۰ نقطه شهرستان در شهر و روستا طی هفته دفاع مقدس توسط سپاه شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به گرامیداشت شهید سال سپاه ناحیه همدان، «شهید محمد نیکبخت» توسط حوزه‌های مقاومت گفت: این برنامه در ۲۶ حوزه توسط خواهران و برادران اجرا می‌شود و در راستای گرامیداشت شهید سال استان همدان نیز دو برنامه توسط حوزه شهیدان حاج بابایی در مریانج و بسیج فرهنگیان همدان برگزار خواهد شد.

وی بیان اینکه ۱۱ حوزه مقاومت طی هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این حوزه‌ها، تعداد حوزه‌های مقاومت ناحیه همدان به ۲۶ حوزه می‌رسد که این حوزه‌های مقاومت به نام شهیدان شهرستان نامگذاری شدند.

بقایی عطرافشانی مزار شهدا در سطح شهرستان و روستاها، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، برپایی نمایشگاه و فروشگاه محدود کتاب و عرضه محصولات فرهنگی توسط فرهنگی سپاه ناحیه، اعزام گروه‌های سرود به محلات مختلف شهر همدان و بیمارستان‌ها در شهر و روستا را از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت این هفته برشمرد.

وی تصریح کرد: اجرای سیاه قلم از تمثال شهید «نیکبخت» توسط بسیج هنرمندان، اکران و نقد فیلم‌های دفاع مقدس توسط گروه فیلم بسیج هنرمندان، نشست فعالان ادبی با موضوع دفاع مقدس در طول هفته، اجرای شب شعر دفاع مقدس و تئاتر در چند نوبت در طول این هفته در سطح شهرستان نیز اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: اعزام راویان دفاع مقدس به ادارات و کارخانجات، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در طول هفته، برگزاری مراسم‌های پیاده‌روی خانوادگی، کوهنوردی، مسابقات ورزشی در سطح محلات با محوریت شهید سال شهرستان و رژه موتورسواران در آغازین روز هفته دفاع مقدس از پل شهید قهاری به سمت گلزار شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

وی از دیدار ویدئو کنفرانسی و غیر حضوری پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور با رئیس جمهور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آغازین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: نشست‌های بصیرتی در مساجد و «میز خدمت» در محلات کم برخوردار در سطح شهر و روستا با همکاری فرمانداری و بسیج ادارات و دستگاه‌های مرتبط با حضور مسئولین برگزار می‌شود.

بقایی عنون کرد: قرارگاه جوادالائمه (ع) نیز در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق حاشیه‌نشین شهر با حضور تیم‌های مشاوره‌ای، پزشکی و گروه‌های فرهنگی اجرای برنامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: تجلیل از شهدای مدافع سلامت و مدافعین سلامت در طول هفته در سطح بیمارستان‌ها، اعزام ۱۴ گروه جهادی به مناطق محروم به نیابت از شهداء، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای سربازان در سطح سپاه ناحیه و رده‌های بسیج نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات