خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم:

۱۳۰ مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای قم ارائه می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: ۱۳۰ حرفه در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکز فنی و حرفه‌ای به هنرآموزان این استان آموزش داده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۵۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد عطارنیا روز چهارشنبه در گفت و گویی، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تغییر نگرش دانش آموزان به بازار کار، پر کردن اوقات فراغت آنان و همچنین در توانمندسازی دانش آموزان بسیار موثر است.

وی توجه به رویکرد‌های مهارتی برای اوقات فراغت جوانان را مهمترین برنامه این اداره کل در تابستان امسال عنوان و اضافه کرد: تخمین زده می‌شود بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و دانشجو از کلاس‌های آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای قم در تابستان امسال بهره‌مند شوند.

به گفته وی، اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای قم با دارا بودن هفت مرکز ثابت دولتی و حدود ۱۸۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح شهر آمادگی کامل برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را دارد.

عطارنیا با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۷۸ تَن در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند، گفت: هفت هزار و ۶۲۸ تَن در قالب ۸۹۴ هزار و ۱۳۰ نفر ساعت در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: در آموزشگاه‌های غیردولتی فنی و حرفه‌ای قم نیز به چهار هزار و ۹۵۰ تن در قالب یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۵۴ نفر ساعت آموزش ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه هر دانش آموز باید یک مهارت فنی و تخصصی را در طول تابستان آموزش ببیند، افزود: جوانان نه تنها از لحاظ نظری بلکه از لحاظ فنی و مهارتی نیز باید از رشته‌ای فارغ التحصیل شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم هدف از پرکردن اوقات فراغت جوانان را شکل گیری شخصیت و هویت ایرانی اسلامی آن‌ها و کسب مهارت اعلام کرده و افزود: باید بتوانیم در این برهه از زمان با تغییر زیربنای فکری جامعه و کسب مهارت‌های کاربردی و کارآفرینی، به توسعه فضای کسب و کار رونق بخشیده و شغل ایجاد کنیم.

وی کارآفرینی را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: برای دستیابی به جامعه پویا و با تحرک باید توجه ویژه به کارآفرینی، روحیه خواستن، ایجاد کردن و مستقل بودن را در جوانان و دانش آموختگان ایجاد کرد تا وابستگی، بی اعتمادی به خود، ناتوانی و بی تفاوتی نتواند جلوه کند.
ارسال نظرات