خبرهای داغ:

صحبت امام حسین (ع) با عمرسعد برای اصلاح جامعه بشری بود

یکی از سخنرانان مذهبی گفت: صحبت امام با عمر سعد و امثال او مذاکره با طاغوت نبود و بعضی کج فهم هستند که این مساله را مذاکره امام با طاغوت می‌دانند؛ این صحبت‌ها برای اصلاح بود به عنوان یک فرد جامعه بشری.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۸۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

 

صحبت امام حسین (ع) با عمرسعد برای اصلاح جامعه بشری بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی در مراسم عزاداری هیات کف‌العباس که در مصلی قم برگزار شد، با اشاره به مذاکرات امام حسین (ع) با لشکریان کوفه اظهار کرد: صحبت امام با عمر سعد و امثال او مذاکره با طاغوت نبود و بعضی کج فهم هستند که این مساله را مذاکره امام با طاغوت می‌دانند؛ این صحبت‌ها برای اصلاح بود به عنوان یک فرد جامعه بشری.

وی ادامه داد: ما اگر قرار است در مسیر امام حرکت کنیم نکند گریه کن امام حسین (ع) فساد در خانوادش موج بزند و در این مقطع دهه اول از فساد فاصله بگیرد و باز برگردد. نشود در خانواده گریه کنی مظاهر فساد اربده کشی کنند و ما به راحتی از آن عبور کنیم.

این سخنران مذهبی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تصریح کرد: البته نباید شمشیر دست بگیریم و برای جلوگیری از فساد سر بزنیم؛ اول باید خودسازی کنیم بعد برای تربیت دیگران گام برداریم.

وی بیان کرد: برخی زمانی دیندارند که معیشت دنیویشان به خطر نیفتد و قلیلند کسانی که این‌گونه نیستند و البته خدا هم با همین قلیل که حافظ امام و دینند بستر قیام را فراهم می‌کند.

میرزامحمدی گفت: همین قلیل بودند که همراه امام به کربلا رفتند؛ همین قلیل هفت سال جنگیدند و هیمنه داعش که پشتش به مستکبران دنیا گرم بود را از پا درآوردند.

وی اظهار کرد: این قلیل نه امام را دیدند و نه انقلاب را، اما پای سفره امام حسین متنعم و مدافع حریم اهل بیت شدند و دشمن را بیرون راندند.

ارسال نظرات