خبرهای داغ:
آیت‌الله جوادی‌آملی:

"امید" یکی از موانع گرایش جوانان به مواد مخدر است

مرجع تقلید شیعیان گفت: امید یکی از موانع گرایش جوانان به مواد مخدر است که اگر سرمایه‌های کشور در مسیر درست خود مانند حمایت از نخبگان علمی و تولید قرار گیرد، امید در جامعه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۷۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر که در موسسه اسرا برگزار شد، با اشاره به اشتراکات کشور ایران و افغانستان اظهار داشت: ما با این کشور اشتراکات فرهنگی بسیاری داریم و امروز چشم بسیاری از مردم این کشور به ایران بوده که باید ما کشور نمونه‌ای باشیم که آنان ناامید نشوند.

وی با بیان اینکه افغانستان کشوری با فرهنگی غنی و قوی است، ابراز کرد: ما می‌توانیم با در نظر گرفتن مشترکات فرهنگی و استفاده از فرهنگ مشترک، ریشه غده مواد مخدر را از منطقه بکنیم که در این زمینه باید به تجارت و رونق اقتصادی در کشور افغانستان کمک کنیم.

مرجع تقلید شیعیان رونق مسائل اقتصادی در کشور افغانستان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: رفع بیکاری و کاهش گرایش مردم این کشور در تولید مواد مخدر سبب فرار از فقر و دوری از تولید مواد مخدر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی مفید و ایجاد صنایع سبب دوری تولید مواد مخدر در کشور افغانستان می‌شود، تصریح کرد: برای این مهم می‌توان از ظرفیت علما، اندیشمندان و مسئولان فرهنگی کشور افغانستان استفاده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امید یکی از موانع گرایش جوانان به مواد مخدر است که اگر سرمایه‌های کشور در مسیر درست خود مانند حمایت از نخبگان علمی و تولید قرار گیرد، امید در جامعه افزایش می‌یابد.

وی فقر فرهنگی را یکی از دلایل ناامیدی و حتی خودکشی دفعی و تدریجی در برخی افراد ذکر کرد و افزود: افرادی که به اعتیاد روی می‌آورند از سرنوشت شوم خود آگاه بوده و به آن علم دارند، ولی مشکل این افراد انگیزه و اراده است که باید در جامعه تقویت شود که در این مسیر مهم‌ترین عامل تقویت و ترویج انگیزه و خداباوری و اعتقاد به معاد است.
ارسال نظرات