خبرهای داغ:
استاندار قم:

نوآوری در مدیریت سبب عبور از تحریم‌ها می‌شود‌

استاندار قم گفت: نوآوری در مدیریت و آغاز فصل جدیدی برای عبور از تحریم در شرایطی که همه قدرت‌های جهانی ما را در تنگنا قرار داده‌اند یک وظیفه مهم است.
کد خبر: ۹۱۹۸۹۵۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بهرام سرمست صبح امروز در آئین نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان حضرت زهرا (س) قم اظهار داشت: عظمت دانش، در یادگیری است و خرسندیم در منطقه‌ای کم برخوردار در نیروگاه قم، شاهد ابتکارات و خلاقیت‌های دانش آموزان توانمند علمی و پژوهشی با کمترین امکانات هستیم.

استاندار قم افزود: دانش‌آموزان آینده‌سازان این مرز و بوم و مایه مباهات هستند و این امر مسئولیت ما را در قبال آینده آنان، دوچندان می‌کند و موظف بوده امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه پژوهش تنها مختص یک روز و یک هفته نبوده و در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: ما به دانش‌آموزان خلاق و مبتکری برای رشد و توسعه کشور نیاز داریم تا به جای حفظیات و پرداختن به تئوری‌ها وارد میدان عمل شوند و ایده‌های خود را به نتیجه برسانند.

سرمست با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مهم، کاهش فاصله میان صنعت و دانش است و تنها به‌وسیله پژوهش‌های کاربردی می‌توان به نتیجه رسید، ابراز کرد: ما باید به سمت تجاری‌سازی ایده‌ها پیش رویم و صنعت کشور را به‌وسیله پژوهش‌های کاربردی رونق بخشیم.

وی نهادینه کردن فرهنگ پژوهش را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: با مسئله محوری به سمت و سوی پژوهش حرکت کنیم و با حمایت‌های مالی به بازار پژوهش رونق دهیم.

استاندار قم گفت: باید پارک علم و فناوری را پای کار بیاوریم و کار‌های مبتکرانه جوانان را عرضه کنیم تا به مرحله تولید برسد، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مورد حمایت‌های واقعی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش نیز مسئولان به سمت پژوهش‌های کاربردی و میدانی و تقویت هنرستان‌ها پیش روند و بر اساس بازار کار و مهارت افزایی و کارآفرینی، آموزش‌ها را پیاده کنند.

سرمست تأکید کرد: نوآوری در مدیریت و آغاز فصل جدیدی برای عبور از تحریم در شرایطی که همه قدرت‌های جهانی ما را در تنگنا قرار داده‌اند یک وظیفه مهم است تا بتوانیم از این مسیر به سلامتی عبور کنیم.
ارسال نظرات