خبرهای داغ:
رئیس اداره سینمایی قم اعلام کرد

فیلم‌های جشنواره فجر در قم اکران می‌شود

رئیس اداره سینمایی قم گفت:عواید اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فجر در قم صرف تولید فیلم با موضوع شهدای قم می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۸۳۱۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضوانی، رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز در سومین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی صنعت فیلم و تصویر استان قم، از اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم خبر داد و گفت: تمام عواید مالی حاصل از فروش بلیت این جشنواره در قالب برنامه «همت عالی» به تولید محصولات هنری و سینمایی کنگره ملی شهدای قم اختصاص پیدا می‌کند.

او افزود: تا پایان فروردین ماه سال آینده، ۵ فیلم مستند با موضوع شهدای قم، شهدای ترور، شهدای بمباران، شهدای بین الملل و شهدای روحانی تولید می‌شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در ادامه به تشکیل کارگروهی برای پیگیری و رفع موانع تولید یک فیلم سینمایی و یک سریال با موضوع شهدای قم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم تولید آثار فاخر هنری با موضوع شهدا تأکید داشتند و در این جهت نیز، نامه‌ای از سوی اعضای این شورا مبنی بر مطالبه اعضا برای تولید این آثار سینمایی و تلویزیونی به مسئولان ابلاغ خواهد شد.

رضوانی از تلاش برای اکران فیلم‌های مستند سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر، فیلم‌های مستند با فاصله زمانی محدودی بعد از اکران فیلم‌های جشنواره، به روی پرده می‌روند.

او همچنین به آغاز فراخوان سومین جشنواره ملی فیملنامه نویسی «هشت نوشت» اشاره کرد و افزود: این جشنواره که در خردادماه ۹۹ برگزار می‌شود، در تقویم سینمایی کشور جای گرفت و شناسنامه‌دار شد.
ارسال نظرات