خبرهای داغ:
حجت الاسلام مومنی

شهید و شهادت مقام حسرت وغبطه است

استاد حوزه علمیه گفت: مقام شهید و شهادت مقام حسرت وغبطه است و به قدری رفیع وبلند است که جاماندگان ازاین واقعه غبطه می‌خورند.
کد خبر: ۹۲۱۰۸۸۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازقم، حجت الاسلام سیدحسین مومنی دریادواره ۵۰۴ شهید خیابان چهارمردان قم با اشاره به مقام شهادت درنهج البلاغه اظهار داشت: مقام شهید و شهادت مقام حسرت وغبطه است و به قدری رفیع وبلند است که جاماندگان ازاین واقعه غبطه می‌خورند وازخدا میخواهندکه به این جایگاه رفیع نائل بشوند.
وی ادامه داد: حدود ۱۰ آیه در قرآن آمده که زنده بودن شهدا را عنوان کرده و اینکه شهدا ورزق بالایی نزد خداوند دارند.
حجت الاسلام مومنی افزود: مقام شهیدوشهادت، مقام حسرت وعبرت است ونه مقام تاسف وتاثر وسیره سیاسی شهدا تکلیفی بردوش ماست و باید سیره اخلاقی شهدا به نسل بعدمنتقل بشود.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: برای کسی که در راه خدا به شهادت برسد ۷ خصلت ذکرشده است، ازجمله اینکه شهید به وجه الله نظرمیکند.
استاد حوزه علمیه به امتحاناتی که ممکن است برای انسان در موارد مکرر اتفاق بیفتد اشاره و تصریح کرد: اگر از لحظه به لحظه این آزمون‌ها سربلند بیرون بیاییم، تازه درمسیرتکامل قرارگرفته ایم وسردارسلیمانی وشهدا ازآزمون‌های مختلف سربلند بیرون آمدندوحتی یک لکه ظلمانی در پرونده هایشان نیست چه برسدبه اینکه لکه تیره‌ای باشد.
ارسال نظرات