خبرهای داغ:
گفتگوی خبری سیمای مرکز قم

قابليت انتقال ويروس کرونا بیشتر از آنفولانزا است

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني استان گفت: قابليت انتقال ويروس کرونا نسبت به آنفولانزا بسيار زياد است.
کد خبر: ۹۲۲۰۳۵۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، قابليت انتقال ويروس کرونا بیشتر از آنفولانزا استمعاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني استان قم ديشب در برنامه گفتگوي خبري سيماي مرکز قم با مقايسه ويروس کرونا و آنفولانزا گفت: مرگ و مير آنفولانزا 4 درصد و کرونا 2 درصد است اما قابليت انتقال ويروس کرونا بسيار زياد و خطرناک است.

دکتر حضوري خاطرنشان کرد: به همين علت مردم بايد به شدت مراقبت هاي بهداشتي و فردي را جدي بگيرند و از حضور در فضاهاي سربسته تجمعي به ويژه کوچک خودداري کنند.

وي تصريح کرد: فاصله بين افراد نيز در اين ايام بايد بين يک تا سه متر باشد تا حتي الامکان از انتقال اين ويروس جلوگيري شود.

دکتر حضوري افزود: در حال حاضر دو بيمارستان کامکار و فرقاني براي رسيدگي به مبتلايان ويروس کرونا درنظر گرفته شده اما ضرورت ندارد در مرحله اول همه بيماران به اين مراکز مراجعه کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکي تاکيد کرد: تنها افرادي که دو علامت از سه علامت ويروس يعني تب سرفه و تنگي نفس را دارند به پزشک مراجعه کنند تا در صورت ضرورت به مراکز مذکور ارجاع داده شوند.
ارسال نظرات