خبرهای داغ:
نقش سپاه در شرایط حساس امروز بر کسی پوشیده نیست و از همان ابتدای اعلام ابتلای افراد و شیوع ویروس کرونا در ایران، توان جهادی و امکانات لجستیکی و درمانی نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج به خدمت مردم در آمد.
کد خبر: ۹۲۲۸۴۶۵
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶

خبرگزاری بسیج- آرزو یوسفی؛ سالروز ولادت امام حسین (ع) در جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است، زیرا پاسداران انقلاب اسلامی در ایران با تأسی از شجاعت، مردانگی و استواری امام حسین (ع) در راه هدف، برای حفاظت از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی و همچنین حفظ کیان و تمامیت ارضی ایران، صحنه های زیبا و باشکوهی آفریدند و خود سرمشق جوانان با ایمان و آزادیخواه جهان شدند.

در طول سال های پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه نقش بسیاری در ایجاد امنیت، سازندگی، برقراری آرامش و مقابله با انواع تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی داشته است.

در طول هشت سال دفاع مقدس، سپاه پاسداران با توجه به در اختيار داشتن نيروهاي مردمي به ويژه در قالب بسيج توانست نقش ويژه‌اي را به عهده بگيرد و به اعتراف دشمنان، از لحاظ روحي و عمليات گسترده و غافلگيرانه، پشت دشمن را لرزاند و نامش، هزيمت روحي و رواني در دشمنان ايجاد کرد.

همچنین در چند سال اخیر دشمن سعی کرده است با استفاده از قدرت رسانه ها موجی از نا امیدی در جامعه ایجاد کند که با نمایش اقتدار و صلابت نیروهای مسلح به ویژه سپاه و ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی، این توطئه نقش بر آب شده است.

فعالیت ها و مأموریت های رزمی، دفاعی و آموزشی، سپاه را از حضور فعال در عرصه سازندگی کشور دور نداشته و در این زمان که جبهه مقابله با استکبار در سنگرهای اقتصادی و توسعه گشوده شده، آن ها نیز در این میدان مقدس حضور فعال و بسیار چشمگیری دارند.

امروز گستره وسیعی از فعالیت های سازندگی سپاه از قبیل سد سازی، ساخت اتوبان و فرودگاه، بازسازی تأسیسات و اسکله های بنادر کشور، راهسازی، سازمان دریایی، پروژه های کشاورزی و دامداری، طرح های آبرسانی و گازرسانی، احداث واحدهای مسکونی، خودروسازی، تولید قطعات صنعتی، درختکاری و احیاء جنگل ها و بازسازی مناطق جنگزده را دربرمی گیرد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک چهره شناخته شده جهانی و از یادگاران دوران دفاع مقدس بود که رشادت ها و جان فشانی های این بزرگ مرد تاریخ ایران و نقش بی بدیل او در ایجاد امنیت کشور و مقابله با گروه تکفیری داعش بر هیچ کس، حتی بر دشمنان این نظام پوشیده نیست.

و امروز در شرایط حساس جامعه نقش سپاه و خدمات بیشمار این نهاد در مقابله با بیماری کرونا بسیار پر رنگ است و از همان ابتدای اعلام ابتلای افراد و شیوع ویروس کرونا در ایران، توان جهادی و امکانات لجستیکی و درمانی نیروهای مسلح بویژه سپاه و بسیج به خدمت مردم بود.

در پی دستور فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی در این ستادکل برای مبارزه با ویروس کرونا، قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا در سپاه پاسداران تشکیل شد و طبق دستور فرمانده کل سپاه، کلیه تحهیزات، امکانات و مجموعه‌های بهداشت و درمان سپاه، برای ریشه‌کنی کرونا به مدد وزارت بهداشت آمد.

در راستای مقابله با کرونا، علاوه بر اینکه ظرفیت‌های مراکز درمانی سپاه در اختیار مردم است، سامانه‌های جنگ نوین سپاه نیز مشغول رفع آلودگی‌ها از سطح شهرهای مختلف و ضدعفونی کردن مکان‌ها و معابر پرتردد در سطح شهرها هستند.

سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز نقش بسیاری را در این مدت در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان داشته است که در این خصوص به گفتگو با تنی چند از فرماندهان سپاه خراسان شمالی نسبت فعالیت های این نهاد در شرایط امروز پرداخته ایم.

 

* فعالیت ۱۳ گروه جهادی متشکل از متخصص، پزشک و پرستار

سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی به فعالیت ۱۳ گروه جهادی متشکل از متخصص، پزشک و پرستار اشاره کرد و افزود: این گروه ها در همه شهرستان ها به ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها حضور یافته و خدمات بهداشتی به مردم ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: همچنین 122 گروه جهادی محله محور جهت مساعدت با ستاد مقابله با کرونا ویروس به منظور ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی 50 مورد، مساجد و حسینه ها 65 مورد، خط واحدها، مدارس و... اعزام شده اند.

سردار چمن افزود: همچنین پنج هزار اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان توسط گروه های جهادی در محله های طرح کرامت و محله های آسیب پذیر توزیع شده است.

وی همچنین از راه اندازی ۱۴ کارگاه خیاطی با حضور ۱۲۰ بانوی خیاط داوطلب به منظور تولید ماسک خبر داد و گفت: این کارگاه ها با توجه به کمبود مواد اولیه مورد نیاز و استاندارد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت آن به تازگی آغاز شده است.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع)خراسان شمالی گفت: تلاش می کنیم روزانه بتوانیم ۳۰ هزار ماسک تولید کنیم.

 

*تحویل 400 تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا

محمد روحانی، فرمانده تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از تحویل 400 تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا خبر داد و افزود: بیمارستان صحرایی به صورت نصب چادر برپا می شود تا افرادی که مرخص شده اند تا بهبودی کامل در این مکان قرنطینه شوند.

وی ضدعفونی بیمارستان های امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)، تأمین اجتماعی، مراکز 115، حرم امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع)، دهکده مقاومت بسیج و برخی از مساجد سطح شهرستان بجنورد را از دیگر اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا توسط تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی عنوان کرد.

روحانی همچنین از آمادگی 144 گردان بسیج امام حسین(ع) و امام علی(ع) تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) برای مقابله با کرونا در استان خبر داد و افزود: این گردان های بسیج به صورت داوطلبانه در حال حاضر و حتی شرایط قرنطینه نیز برای خدمت رسانی، آماده اند.

فرمانده تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 150 تیم جهادی در قالب تیم های 4 نفره تقسیم بندی شدند تا برای خدمات و فعالیت های این نهاد خدمت رسانی کنند.

 

* راه اندازی 4 کارگاه تولید ماسک در شهرستان راز و جرگلان

عباسعلی ریحانی، فرمانده سپاه راز و جرگلان به راه اندازی 4 کارگاه تولید ماسک در شهرستان راز و جرگلان اشاره کرد و گفت: روزانه حدود 5 هزار ماسک توسط سپاه و بسیج تولید می شود.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط کشور و نیاز شهرستان، آمادگی دوخت 52 هزار ماسک بهداشتی در مرحله اول تولید را داریم.

فرمانده سپاه راز و جرگلان افزود: گروه های سفیران سلامت بسیج نیز از طریق بلندگوهای مساجد و یا مراجعه به درب منازل در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم نسبت به این بیماری فعالیت می کنند.

ریحانی اظهارداشت: گروه های جهادگران سلامت نیز با همکاری بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی به ضدعفونی معابر، نانوایی ها، بانک ها می پردازند.

وی اظهارداشت: به منظور شناسایی افراد بیمار و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نقاط کور و دور از دسترس شهرستان راز و جرگلان تب سنجی می شود.

ریحانی با بیان اینکه تا کنون 6 نقطه در این شهرستان شناسایی و اطلاعات به روز آن جمع آوری شده است، افزود: تیم های سپاه در این نقاط حضور یافته و تب سنجی می کنند.

 

* اعزام 24 تیم بسیج پزشکی جهت آموزش مقابله با بیماری کرونا

عیسی برجی، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: 24 تیم پزشکی در قالب طرح "شهید رهنمون" جهت آموزش اصول و راه کارهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در سطح خراسان شمالی اعزام شده است.

وی اظهارداشت: تا کنون در بیش از 10 نقطه استان اعم از شهرک گلستان، شهرک امام خمینی، مسجد انقلاب و برخی مساجد شهرستان های شیروان و اسفراین این کلاس های آموزشی برگزار شده است.

برجی همچنین از اعزام تیم پزشکی جهت آموزش مقابله با بیماری کرونا به مناطق عشایری خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ خانوار عشایری تب سنجی شده و آموزش مراقبت سلامت دیدند.

وی بیان داشت: این تیم های پزشکی در قالب طرح "شهید رهنمون" و با شعار " ما کرونا را شکست می‌دهیم" جهت آموزش اصول و راه کارهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و ارائه خدمات درمانی، ویزیت و اهداء دارو به مناطق عشایری اعزام شده اند.

 

* توزیع بیش از یک هزار پک بهداشتی در روستاهای گرمه

علی غلامی، فرمانده سپاه گرمه گفت: یک هزار و 100 بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی دست و سطوح توسط کارکنان سپاه گرمه در روستاهای این شهرستان توزیع شد.

وی با اشاره به راه اندازی هفت کارگاه تولید ماسک در شهرستان گرمه، بیان داشت: طی دو روز گذشته سه هزار ماسک تولید و با تلاش بسیجیان و خیران در چند روز آینده 200 هزار ماسک تولید و توزیع خواهد شد.

غلامی اظهارداشت: بیش از 400 نیروی بسیجی روزانه در این کارگاه ها فعالیت می کنند.

وی گفت: ماسک های تولید شده در بین بیمارستان ها، بانک ها و ادارات به صورت پک سه عددی بین مردم به صورت رایگان توزیع می شود.

 

* توزیع ۱۶ هزار بسته بهداشتی در سطح فاروج توسط سپاه

نعیمی، فرمانده سپاه فاروج گفت: در فاز اول این طرح که با همکاری دهیاری های روستاها انجام شد 11 هزار بسته بهداشتی در درب منازل تمام روستاییان شهرستان توزیع شد.

وی افزود: همچنین در فاز دوم طرح مقابله با کرونا در شهرستان فاروج پنج هزار و 100  بسته برای شهر فاروج و تیتکانلو  با همکاری شهرداری تیتکانلو تهیه شد که هم اکنون در حال توزیع است.

نعیمی ادامه داد: بسته های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، صابون، الکل و ضد عفونی کننده سطوح  هستند که توسط بسیجیان آماده و بسته بندی و با همکاری دستگاه های ذکر شده توزیع می شود.

 

*توزیع سه هزار ماسک در بین ادارات و کسبه جاجرم

اسماعیل محمدنیا، فرمانده سپاه جاجرم از تولید و توزیع  ماسک های با کیفیت  و بهداشتی در سطح شهر و بین ادارات و کسبه خبر داد و گفت: تا کنون سه هزار ماسک تولید شده بین افراد توزیع شده است.

وی افزود: کارگاه های تولید ماسک توسط خواهران بسیجی  به صورت جهادی و همه روزه در حال تولید است.

محمدنیا همچنین از تولید روزانه هزار ماسک در این شهرستان به همت بسیجیان خبر داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها