حجت السلام عاشوری امام جمعه سیراف:

وجود حضرت ام البنین در خدمت فرزندان حضرت زهرا (س) سپری شد

امام جمعه سیراف در سالروز وفات ام الشهدا حضرت ام البنین(س) به فضایل و ابعاد شخصیتی این بانوی باکرامت پرداختند و اکرام و احترام به مادران و همسران شهدا را امری شایسته و لازم قلمداد نمودند
کد خبر: ۹۳۱۵۱۲۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، تمام وجود حضرت ام البنین در خدمت اولاد حضرت زهرا (س) سپری شد
امام جمعه سیراف در سالروز وفات ام الشهدا حضرت ام البنین (س) به فضایل و ابعاد شخصیتی این بانوی باکرامت پرداختند و اکرام و احترام به مادران و همسران شهدا را امری شایسته و لازم قلمداد نمودند و افزودند: ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علی‌ها به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است لذا لازم است به همین مناسبت دیدار و تکریم شایسته‌ای از خانواده مکرم شهداء بویژه همسران و مادران آن‌ها به عمل آید.
حجت الاسلام عاشوری در تبیین برکت وجودی حضرت ام البنین در خانه امیرالمومنین (ع) افزودند: ام البنین علی‌ها السلام از زمانی که پا به خانه امام علی علیه السلام گذاشتند همواره خود را در خدمت فرزندان فاطمه علی‌ها السلام می‌دید و عشق و محبت خود را نثار آنان می‌کرد؛ محبتی بی ریا و خالصانه که تمام وجود او را در برگرفته بود او خدمت به فرزندان رسول خدا صلی علیه و اله وسلم و مادری کردن در حق ایشان را فرصت و توقیفی خدادادی در زندگی خویش می‌شمرد. ازاین رو خود و فرزندانش بسان پروانه بر گرد شمع وجود امام علی علیه السلام و یادگاران پیامبر صلی الله علیه و اله و فاطمه زهرا علی‌ها السلام می‌گشتند و از نور ایشان پور فروغ می‌شدند.
بزرگ‌ترین نمود ادب او، در برابر امام علی و فاطمه و فرزندان معصوم انان علیهم السلام است. هنگامی که به خانه امام علی علیه السلام است. هنگامی که به خانه امام علی علیه السلام قدم نهاد، خود را نه به عنوان جانشین حضرت می‌دانستد با آنان به ادب رفتار می‌کرد و آن‌ها را گرامی می‌داشت.
شایسته است در این روز از مادران و همسران شهدا که شیر زنان انقلاب اسلامی هستند که با ایمان و صبر خود ایستادگی و مقاوت به نمایش گذاشتن و حقیقتا الگوی این بانوان حضرت زینب سلام الله علی‌ها به تجلیل به عمل آید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات